نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 13:31

آیت‌الله سعیدی: مسئولان با متجاوزان به منابع طبیعی برخورد جدی کنند

امام جمعه قم گفت: علاوه‌بر زمینه‌سازی برای کاشت درخت و ترویج این فرهنگ درست، باید با افرادی که به منابع طبیعی تجاوز می‌کنند و طبیعت آسیب می‌زنند، برخورد شدید شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز در دیدار با عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری که در سالن جلسات محراب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: آن‌‍چه که به عنوان صنعت درحال رشد است نباید به طبیعتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است، آسیبی وارد کند.  

وی با اشاره به اینکه زندگی ما به طبیعت گره خورده است، مطرح کرد: خداوند از درون تنگناهایی که برای بشر قرار داده است به مردم تذکر و پیام می‌دهد.

امام جمعه قم با بیان اینکه یکی از این پیام‌ها این است که راه برون رفت برای تمام مشکلات وجود دارد، عنوان کرد: علاوه‌بر زمینه‌سازی برای کاشت درخت و ترویج این فرهنگ درست، باید با افرادی که به منابع طبیعی تجاوز می‌کنند و طبیعت آسیب می‌زنند، برخورد شدید شود. 

*مؤمنین در زمان ظهور غربال خواهند شد

وی با اشاره به اینکه در زمان ظهور حضرت حجت(عج) مومنین غربال خواهند شد، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) با قدرت وارد می‌شوند و این موضوع دارای پیام‌ها و درس‌هایی برای ما است.  

سعیدی با بیان اینکه یکی از وعده‌های خداوند برای مومنین بهشت است، تصریح کرد: بسیاری از توصیف‌هایی که از بهشت می‌شود درخصوص درختان و سرسبزی است.  

وی با اشاره به اینکه این موضوع اهمیت درخت و طبیعت را نشان می‌دهد، یادآور شد: باید محیط‌هایی که درخت دارند، حفظ شده و محیط‌هایی که امکان کاشت درخت دارند نیز، سرسبز شوند.  

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند که باید این انقلاب را به جهان صادر کنیم، ابراز کرد: باید در عرصه فضای سبز و طبیعت فرهنگ‌سازی شکل بگیرد و این فرهنگ‌سازی را به دنیا صادر کنیم.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620589

مهمترین اخبار ایران و جهان: