نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 23:03

تعیین تکلیف واجدین شرایط مسکن در قصرشیرین

محمد نجفی فرماندار قصرشیرین امروز پنج‌شنبه 14 دی‌ماه در جلسه شورای مسکن این شهرستان گفت: به همه واجدین شرایط تشخیص داده شده، زمین و تسهیلات مالی برای احداث خانه واگذار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد نجفی  فرماندار قصرشیرین امروز پنج‌شنبه 14 دی‌ماه در جلسه شورای مسکن این شهرستان، ضمن بیان تعداد واجدین شرایط نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تاکنون 3 هزار و ۵۰۷ متقاضی مسکن در طرح ملی نهضت مسکن این شهرستان  ثبت‌نام کرده‌اند که از بین آن‌ها ۶۵۳ نفر واجد شرایط تشخیص داده که به همه آن‌ها زمین و تسهیلات مالی برای احداث خانه واگذار می‌شود.

وی افزود: از مجموع ثبت‌نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان درخواست ۲ هزار و ۳۱۰ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم رد و ۴۶۰ نفر نیز انصراف دادند.

فرماندار قصرشیرین بابیان اینکه تقاضای هفت نفر نیز در دست بررسی و رسیدگی است، تصریح کرد: با استمرار اجرای طرح نهضت ملی مسکن افراد بیشتری در قصرشیرین از مزایای آن برخوردار و صاحب‌خانه می‌شوند.

* جلسه شورای مسکن شهرستان قصرشیرین

 

وی ادامه داد: در گام اول طرح نهضت ملی مسکن قصر شیرین برای آن دسته از افرادی که واجد شرایط تشخیص داده شدند ۵۶ هکتار زمین در فازهای پنج و ۶ قصر جدید مشخص و جانمایی شد که ۳۶ هکتار آن توسط اداره راه و شهرسازی به بنیاد مسکن برای تسطیح واگذار شده است.

نجفی ضمن تصریح اینکه نقشه تفکیکی ۳۶ هکتار موردنظر توسط مشاور بنیاد مسکن تهیه‌شده است؛ روند تسطیح و واگذاری زمین برای ساخت خانه متقاضیان قصرشیرین را کند ارزیابی می‌شود.

وی با انتقاد از روند پیشرفت طرح مسکن مطرح کرد: در بحث ساخت مسکن ملی و خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد این شهرستان نیازمند تلاش، هماهنگی، جدیت و انسجام هر چه بیشتر دستگاه‌های متولی هستیم.

فرماندار قصرشیرین گفت: ۵۲ نفر در طرح جوانی جمعیت این شهرستان ثبت‌نام کردند که زمین ۱۱ مورد آن تحویل و کار واگذاری و سند تک‌برگ ۱۵ نفر از این متقاضیان در دست اقدام است؛ همچنین ۲۲ بهمن‌ماه آینده واگذاری زمین و اسناد ۲۶ فقره از مجموع این ۵۲ پرونده انجام می‌شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه و همسایگی عراق بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1627045

مهمترین اخبار ایران و جهان: