نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 22:20

آغاز بزرگترین تعمیرات پالایشگاهی در شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خیلج‌فارس گفت: بزرگترین تعمیرات پالایشگاهی شامل تعمیر اساسی واحدهای «تقطیر»، «تصفیه هیدروژنی نفتا»، «اکتانایزر»، «سی‌سی آر» و «ایزومریزاسیون» در این پالایشگاه آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا جعفرپور مدیر عامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، امروز  با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تعمیرات اساسی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به عنوان دومین مرحله تعمیراتی، به مدت یک ماه و با مشارکت ۲ هزار و ۵۳۲ نیروی متخصص ایرانی در حال اجرا است. 

وی بیان کرد: در این تعمیرات ۵۵۰ هزار مترمکعب داربست‌بندی اجرا شد، ۱۷۸ دستگاه ماشین سبک و سنگین در حال فعالیت است و تا پایان تعمیرات ۵۸۳ قطعه از تجهیزات پالایشگاه بازرسی می‌شود. 

مدیرعامل پالاشگاه ستاره خلیج‌فارس اظهار کرد: با اجرای تعمیرات در سال‌های گذشته، توقف‌های اضطراری در این پالایشگاه از ۱۳۰ ساعت به ۱۳ ساعت کاهش یافت. 

جعفرپور یادآورشد: تعمیرات اساسی مرحله یک پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس سال گذشته انجام شد و تعمیرات اساسی مرحله سوم نیز سال آینده اجرا می‌شود. 

وی گفت: در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس روزانه ۴۳ میلیون لیتر بنزین و مشتقات آن، ۱۶ میلیون لیتر نفت گاز و نفت سفید، یکهزار و ۵۰۰ تن گاز مایع و همچنین محصول گوگرد، انواع نفتا و حلال‌ها تولید می‌شود. 

پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ۴۰ درصد بنزین کشور را تامین می‌کند و سهم قابل‌توجهی نیز از سایر فرآورده‌ها مانند گاز مایع و نفت سفید را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660801

مهمترین اخبار ایران و جهان: