نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 21:46

لیگ برتری‌های خوزستان؛ غایبان جدول برترین‌ها، صدرنشینان آمار‌های منفی

تقریبا در هیچ‌یک از شاخص‌های جدول برترین‌ها، نام تیم‌های خوزستانی لیگ برتر دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، لیگ بیست و دوم لیگ برتر فوتبال کشور پنجشنبه شب با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و تیم‌های نفت مسجدسلیمان و مس کرمان نیز به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

عملکرد تیم‌های خوزستانی در این دوره از مسابقات برای متعصب‌ترین هواداران این تیم‌ها نیز قابل قبول نیست.

این نارضایتی در میان هواداران تیم‌های فولاد خوزستان، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در جایی نمود بیشتری خواهد یافت که پای هزینه‌های کلان برای به خدمت گرفتن مربیان و بازیکنان نیز در میان باشد.

فولاد خوزستان

فولاد خوزستان که با جواد نکونام، هزینه‌های گزافی را صرف کرد و روزهای بد و نتایج بسیار ضعیفی نیز کسب کردد، انتظا می‌رفت در این فصل نیز به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در جام حذفی عملکرد بهتری از خود نشان دهد و دست کم بازی‌های زیبایی از این تیم شاهد باشیم، اما خلاف این موضوع رخ داد و اگر فعالیت این مربی در اهواز تداوم می‌یافت، چه بسا فولاد یکی از کاندیداهای سقوط نیز قلمداد می‌شد.

فولاد خوزستان با در اختیار داشتن مهاجمانی همچون ساسان انصاری، اشکان دژآگه، روبرتو تورس، پاتوس و ... نتوانست هیچیک از رده‌های جدول گلزنان را از آن خود کند. مهاجمان فولاد در طول ۳۰ بازی انجام شده در لیگ برتر، هیچکدام به تنهایی ۵ گل به ثمر نرسانده‌اند!

این تیم در جدول پاسورها نیز نماینده ندارد و با دارا بودن بازیکنانی با توانایی‌ بازی‌سازی، نتوانسته‌ بازیکنی را به لیگ معرفی کند که در ۳۰ بازی، چهار پاس منجر به گل به مهاجمان این تیم رسانده باشد.

این تیم در جدول کلین‌شیت‌ها وضعیت بهتری دارد و کریستوفر کنت با ثبت ۱۴ بازی، در مکان دوم دروازه‌بانان لیگ برتر قرار گرفته است.

نفت آبادان

فصل پر فراز و نشیب صنعت نفت آبادان نیز چنین وضعیتی برای بازیکنان این تیم به‌وجود آورد و اجازه عرض اندام به مهاجمان و پاسورهای این تیم نداد.

نفت آبادان نیز در جدول گلزنان لیگ نماینده‌ای ندارد  تنها می‌توان از طالب ریکانی کاپیتان این تیم به واسطه هت‌تریک در دیدار برابر نساجی و گل‌های این بازیکن از روی نقطه پنالتی، ۵ گل زده کاپیتان نفتی‌ها را به ثبت رساند.

این تیم در جدول پاسورها نیز نماینده‌ای ندارد و به تبع ۲۲ گل زده مقابل ۳۶ گل خورده این تیم، می‌توان آمار فردی بازیکنان این تیم را در پایان لیگ، پیش‌بینی کرد.

در جدول کلین‌شیت‌ها نیز، فرزین گروسیان از صنعت نفت با شش بار بسته نگه داشتن دروازه خود، در انتهای جدول سنگربانان لیگ برتر قرار دارد.

نفت مسجدسلیمان

نفتی‌های شهر مسجدسلیمان نیز که در فصل آینده باید در جام آزادگان به ماجراجویی بپردازند، یکی از ضعیف‌ترین تیم‌ها لی جاری بودند.

این تیم مجموعه ۵۹ گل در ۳۰ بازی دریافت کرد که تنها موفق به جبران ۲۲ گل شد.

نفت مسجدسلیمان مهاجم شاخصی در جدول گلزنان ندارد، اما در فهرست پاسورهای لیگ، نام رضا دهقانی با ثبت 4 پاس منجر به گل دیده می‌شود.

در جدول کلین‌شیت نیز، نفت مسجدسلیمان اصلا اوضاع خوبی ندارد و تقریبا در ۹۰% بازی‌های این فصل با گل خورده، میدان را ترک کرده است.

نفت مسجدسلیمان که با کسب ۲۰ امتیاز سرانجام به دسته پایین‌تر سقوط کرد، رکورد بیشترین گل خورده لیگ را از آن خود کرد.

این تیم به همراه مس کرمان، با چهار پیروزی، کمترین برد را به نام خود ثبت کرد که هر چهار برد این تیم، در خانه به دست آمده است.

همچنین این تیم به همراه نفت آبادان، رکورد بیشترین تغییر سرمربی را در اختیار دارد.

صنعت نفت آبادان نیز در این فصل تنها پنچ پیروزی کسب کرد که سه برد از این تعداد را در خارج از خانه به دست آورده است. این تیم مجموعا ۳۶ گل در ۳۰ مسابقه دریافت کرد که تنها موفق به جبران ۲۲ گل از این تعداد شد.

فولاد خوزستان اما با تراز مثبت‌تری نسبت به هم استانی‌ها خود مواجه است و با ثبت تفاضل گل +۱ و به ثمررساندن ۲۷ گل، گرچه آمار ضعیفی را در خط حمله به ثبت رساند، اما در خط دفاعی نیز با ثبت میانگین ۰/۷ آماز قابل قبولی را ارائه کرده است.

این تیم با ثبت ۹ پیروزی، ۱۳ تساوی و ۸ شکست، لیگ بیست و دوم را به پایان برد که بالغ بر ۸۵% پیروزی‌های این تیم در خانه به دست آمده است.  

بر اساس این گزارش، خوزستانی‌های لیگ برتر، مجموعاً آمار ناامید کننده‌ای از خود به‌جا گذاشته و یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای خود را در طول ادوار لیگ برتر، به معرض نمایش گذاشتند که در قیاسی به سایر پیشرفت‌های فوتبالی که در بخش‌های مختلف کشور در حال رخ دادن است، باید نمایندگان استان را در زمره تیم‌هایی با شاخص پسرفت، برشمرد.

گزارش: علی دایلی

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1223501

مهمترین اخبار ایران و جهان: