نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 12:57

توسعه و نگهداری شبکه تلفن همراه از اولویت های مخابرات کردستان است

سنندج- مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: توسعه و نگهداری شبکه تلفن همراه به عنوان تأمین کننده نیازهای ارتباطی مشتریان دارای اهمیت بوده و این مهم از برنامه های اولویت دار مخابرات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به اهمیت توسعه و نگهداری شبکه تلفن همراه در استان اظهار کرد: در همین راستا در فروردین سال جاری سه هزار و ۵۰۰ (معادل ۱۰۰ درصد) مشکل ثبت شده در سامانه کنترل و مانیتورینگ استان رفع شده است که شرایط استفاده از ارتباطی پایدار و بدون مشکل برای مشتریان فراهم شده است.

وی افزود: از آنجایی که نگهداری شبکه تلفن همراه به عنوان تأمین کننده نیازهای ارتباطی (voice, data) مشتریان در این حوزه دارای اهمیت است در راستای حفظ کیفیت سرویس دهی و جلوگیری از هرگونه قطعی و اختلال و رفع به موقع آنها گام‌های قابل توجه‌ای در استان برداشته شده است.

وی به وجود بیش از ۲ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۴۴۹ مشترک تلفن همراه در سطح استان اشاره کرد و گفت: ارائه سرویس‌ها و خدمات متنوع شبکه ارتباطات سیار همگام با رشد و توسعه تکنولوژی‌های مبنی بر این شبکه به مشتریان از اولویت‌های منطقه بشمار می‌رود.

حکمت یادآور شد: هم اکنون بیش از ۸۷۰ سایت bts ، تجهیزات و بسترهای انتقال در استان نصب و راه اندازی شده است که حدود ۳۰ درصد از آنها در نقاط روستایی و ارتفاعات صعب العبور قرار دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان انجام فعالیت‌های مستمر و برنامه ریزی های به عمل آمده در سال گذشته را تشریح کرد و افزود: با تحقق این اقدامات، در ارزیابی شاخص‌های عملکردی در بین دیگر مناطق مخابراتی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1197201

مهمترین اخبار ایران و جهان: