نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 07:40

عامل گرانی مسکن پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه است

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی مسکن و اجاره‌بها چند عامل دارد که عدم تعادل عرضه و تقاضا از مهم‌ترین آن‌هاست و در زمانه کنونی تقاضا نسبت به عرضه پیشی گرفته و باعث گرانی شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت‌رئیسه مجلس  شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت بازار مسکن، رهن و اجاره و ضرورت ساماندهی آن‌ها اظهار داشت: طرحی از مدت‌ها پیش در این راستا در مجلس بیان شد که بنابه دلایلی به جمع‌بندی نرسید و در حال حاضر گزارشی را کمیسیون عمران ارائه داده که طی دو هفته آینده در صحن علنی مطرح و به رأی گذاشته می‌شود.

وی افزود: گرانی مسکن، رهن و اجاره چند عامل دارد که عدم تعادل عرضه و تقاضا از مهم‌ترین آن‌هاست و در زمانه کنونی تقاضا نسبت به عرضه پیشی گرفته و باعث گرانی مسکن و اجاره شده است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته توجه عملی به موضوع مسکن نشده است، تصریح کرد: علی رغم اینکه مجلس در سال ۱۴۰۰ طرحی را برای ساماندهی مسکن مصوب کرد اما همچنان آن طرح به صورت کامل اجرایی نشده و منابع مورد نیاز برای صندوق پیش‌بینی شده در آن قانون، تامین نشده است.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس  شورای اسلامی با اشاره به عامل دیگر افزایش اجاره بها و مسکن گفت: برخی از افراد زمین و مسکن را به عنوان کالای سرمایه‌ای خریداری و نگهداری می‌کنند و حتی با وجود بلااستفاده بودن، در اختیار دیگران هم قرار نمی‌دهند و این موضوع در کنار سایر عوامل باعث افزایش قیمت در بازار مسکن شده است.

پایان پیام/63138/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1207745

مهمترین اخبار ایران و جهان: