نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 14:41

خیزش ۳۶ شهر مراکش علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

شهروندان ۳۶ شهر در مراکش در حمایت از مسئله فلسطین و محکوم کردن عادی سازی روابط رباط با رژیم صهیونیستی به خیابان ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، شهروندان مراکش در شهرهای مختلف این کشور با شعار « همه ما با فلسطین و مخالف عادی سازی روابط کشورمان با رژیم صهیونیستی» هستیم به خیابان ها آمدند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در راهپیمایی بر اهمیت مخالفت با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حضور مسئله فلسطین در دل و جان همه اقشار مردم مراکش تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، شهرهای رباط، دارالبیضاء، جدیده، آغادیر و مکناس از جمله شهرهایی بودند که مردم در محکومیت به عادی سازی روابط حکومت محمد ششم پادشاه مغرب با رژیم صهیونیستی در آنجا تجمعات اعتراض آمیز برگزار کردند.

بر همین اساس، «جمال العسری» هماهنگ کننده جبهه مراکشی حمایت از مسئله فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت که این جبهه فعالیت هایی را در همه مناطق این کشور در راستای مخالفت با عادی سازی روابط و لغو توافق شوم مراکش با رژیم صهیونیستی ترتیب داده است.

وی افزود: ما در چارچوب فعالیت های خود دو هدف اساسی را دنبال می کنیم، نخست حمایت همه جانبه از فلسطین که ما آن را مسئله ای ملی برای خود می دانیم و هدف دوم لغو توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی است.

العسری ادامه داد: برنامه‌ ای را تدارک دیده ایم که شامل مجموعه ای از اقدامات اعتراضی مانند برگزاری تجمعات، همایش ها و نیز صدور بیانیه های اعتراضی است و این اقدامات در سراسر مراکش با شعار «فلسطین امانت است و عادی سازی خیانت است» انجام می شود.

چند روز پیش نیز همزمان با دومین سالروز امضای توافق صلح با رژیم صهیونیستی، هزاران معترض مراکشی علیه عادی سازی روابط میان رباط و تل آویو تظاهرات کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940589

مهمترین اخبار ایران و جهان: