نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 18:30

مسئله غمبار صادرات/ مازندران از هاب صادراتی محروم است

ساری- استاندار مازندران با بیان اینکه صادرات موضوع بسیار غمباری است، گفت: باید از مزیت‌های زیادی که در استان داریم و نتوانستیم از آن استفاده کنیم، تأسف بخوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر شنبه در کارگروه صادرات استان اظهار داشت: به دلیل یک سری از کج سلیقه‌ای‌ها و محدودیت‌های بیجایی که درست کردیم، مازندران را از تبدیل به آب صادراتی محروم کردیم.

وی با بیان اینکه مازندران در مرکز ثقل کریدور شمال جنوب قرار دارد گفت: مرکز ثقل بودن کریدور موضوع بسیار مهمی است و بندر امیرآباد دارای ظرفیت‌های بسیار گیترده‌ای است.

استاندار مازندران بر لزوم فعال کردن بندر استراتژیک امیرآباد تاکید کرد و گفت: قدم‌های که تاکنون برای احیای این بندر برداشته شد، کوچک است و در حال از دست دادن زمان هستیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: باید در شرایط بحرانی ریل گذاری مناسبی برای توسعه صادرات انجام دهیم زیرا این مسئله بزرگترین منبع درآمد برای استان محسوب می‌شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه صادرات در چرخه اقتصادی استان مؤثر و حائز اهمیت است یادآور شد: اگر استان قوی از نظر صادراتی شویم می‌توانیم همانند بنادر جنوب محل رجوع و صادرات کالاهای تجار باشیم.

استاندار مازندران توسعه صادرات را در ایجاد فرصت‌های شغلی برای استان مهم خواند و گفت: افزایش نقدینگی و حفظ مشتریان در بازار نیازمند توسعه صادرات است.

استاندار مازندران با اشاره به محدودیت‌های فراروی صادرات در استان تصریح کرد: رشد اقتصادی استان باید توسعه یابد و با رشد ۴ و ۸ درصدی به نتیجه نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی استان باید به بیش از ۳۰ درصد برسد تصریح کرد: مزیت‌هایی در استان مازندران وجود دارد که با بهره‌گیری از آن به راحتی می‌توانیم به اهداف مد نظر دست یابیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491645

مهمترین اخبار ایران و جهان: