نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 17:31

کارخانه تولید و فرآوری سنگ تزیینی کوارتز در فارس راه اندازی می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از سرمایه‌گذاری شرکت صنایع تبدیلی برای تولید و فرآوری سنگ تزیینی کوارتز در استان خبر داد و گفت: این طرح سرمایه گذاری در ۳ فاز اجرا می‌شود که در فاز اول ۱۰۰ نفر و تا فاز نهایی برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی خادمی در این باره به خبرنگاران گفت: در ادامه فرآیند‌های عملیاتی سرمایه گذاری در قرارگاه جهادی سرمایه گذاری و اشتغال کوثر یکی از پروژه‌هایی که به صورت ویژه دنبال شد ایجاد کارخانه سنگ کوارتز است.

وی  با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه گذاران، قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر از سه مسیر جذب سرمایه گذار از داخل استان، استان‌های همجوار و خارج از کشور اقدام و پیگیری می‌کنیم، افزود: سرمایه گذار توانگری از استان اصفهان برای این پروژه اعلام آمادگی کرد که به محض دریافت پیام جلسه اهلیت سنجی اولیه برگزار شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس ادامه داد: پس از جمع بندی در مورد اهلیت سنجی در سلسه نشست‌های هفتگی قرارگاه با استاندار این طرح صنعتی ارایه شد و بهره بردار پروژه، طرح را تبیین و تشریح کرد که پس از تایید نهایی استاندار، مجددا جلسات تخصصی با سرمایه گذار تشکیل و ضمن بررسی شرایط و نحوه حوزه تولید ایشان در شکل جدید بررسی فنی قرارگاه جهادی کوثر با عنوان پنجره واحد رسالت با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شد.

خادمی تبیین کرد: این طرح ۴۰ میلیون دلار‌ی را سرمایه گذار بدون تسهیلات حمایتی دولت قصد سرمایه‌گذاری دارند و ظرفیت عرصه طبیعی برای این طرح حدود ۵ هکتار زمین است که در حال برنامه ریزی و جانمایی هستیم تا بتوانیم مکان مناسب و زیرساخت مورد نظر برای سرمایه‌گذاری امن و مطمئن را مهیا کنیم.

وی افزود: سنگ کوارتز از نمونه سنگ‌های زینتی است که در فرآیندی از مواد معدنی طبیعی سنگی تهیه می‌شود که در ساخت و ساز‌ها به خصوص در مراکز پزشکی و سلامت ابنیه و حوزه‌های مرتبط با تزیینات ساختمانی از این سنگ استفاده می‌شود.

خادمی افزود: این سرمایه‌گذار در بخش سنگ‌های زینتی در استان‌های مختلف در حال فعالیت است و محصولاتی را با نگاه صادرات محور تولید می‌کند و تصمیم دارد در کنار این طرح تولید سنگ شیشه که یک تکنولوژی کاملا جدید و مدرن است و در کشور به ندرت در بخش تولید و محصول داخلی وجود دارد، زمینه سرمایه گذاری این طرح نیز اجرا خواهد شد.

پایان پیام/ ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1487001

مهمترین اخبار ایران و جهان: