نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:15

بازدید ۳۵۳ مورد از اماکن شهری توسط آتش‌نشانی کاشان

کاشان - مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان گفت: در مردادماه گذشته از ۳۵۳ مورد از اماکن شهری توسط آتش نشانی بازدید انجام شده است.

سیدمصطفی محتشمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه قبل از وقوع هر حادثه تدابیر لازم باید اندیشیده شود، اظهار داشت: آموزش‌های ایمنی - عمومی و آتش‌نشانی برای ۳۵۰ نفر از شهروندان کاشانی در تیر ماه سال جاری به صورت تئوری و عملی اجرا گردیده است.

وی ضمن اعلام شروع مجدد دوره‌های آتش‌نشان داوطلب در قالب طرح هر شهروند یک آتش نشان ابراز داشت: مربیان و کارشناسان این سازمان آموزش‌های لازم در زمینه اصول ایمنی و ضرورت رعایت آنها، علل ایجاد حوادث و حریق، نحوه ارتباط با شماره ۱۲۵ آتش نشانی، چگونگی مقابله با آتش سوزی در لحظات اولیه، نحوه استفاده از خاموش کننده‌های دستی جهت آتش سوزی‌های مختلف همچنین ارائه موارد ایمنی جهت پیشگیری از وقوع حوادث را برای شهروندان داوطلب، پرسنل ادارات و نهادها و ارگان‌ها، شرکت‌ها و کارگاه‌ها، دوره اول متوسطه انجام داده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشان با تاکید بر اهمیت، ضرورت و مستمر بودن آموزش‌های ضمن خدمت برای آتش نشانان، به برگزاری پنج دوره آموزشی بدو ورود پرسنل شهرداری قمصر، رفتار شناسایی حریق، کار بابالابر هیدرولیکی لجور آشنایی با برق فشار قوی برای پرسنل شهرداری شمال استان اصفهان، آشنایی با برق فشار قوی و نحوه عملکرد آتش نشانان اشاره نمود.

وی اضافه کرد: در ماه گذشته تعداد ۳۵۳ مورد بازدید و بازرسی ایمنی از اماکن و ساختمان‌های شهری توسط کارشناسان بخش پیشگیری سازمان با اولویت اماکن عمومی و مهم انجام و گزارشات کاربری‌های نا ایمن به مقامات مسئول اجرایی و قضائی ارسال شده که این کاربری‌ها شامل: مراکز مسکونی، درمانی، صنعتی، تجاری، تفریحی و اداری بوده است.

محتشمیان ضمن اشاره به فعالیت کمیته کارشناسی و علت‌یابی حوادث و حریق با ۶۵ مورد گزارش علت‌یابی بیان کرد: برای ۶۳ مورد دستورالعمل ایمنی جهت کاربری‌های مختلف شهری صادر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480001

مهمترین اخبار ایران و جهان: