نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 15:10

تأخیر در ساخت مسکن ملی نطنز باعث رنجش متقاضیان شده است

امام‌جمعه نطنز گفت: تأخیر در ساخت مسکن ملی باعث رنجش متقاضیان مسکن شده است، مسؤولان به ما دو ماه وعده رفع مشکل دادند و این وعده سه‌ماهه شد، از مسؤولان خواهش داریم توجه و پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز پایان جنگ ۳۳ روزه و اعلام پیروزی حزب‌الله، اظهار کرد: تجاوز همه‌جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان‌که از زمین، هوا و دریا در ۲۲ تیرماه سال ۱۳۸۵ آغاز شد و خسارت فراوانی را به مردم لبنان وارد کرد؛ سرانجام بعد از گذشت ۳۳ روز مقاومت و ایستادگی مردم این سرزمین و حزب‌الله، منجر به ناکامی رژیم صهیونیستی و شکست سنگین آن‌ها شد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در این جنگ از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بمب خوشه‌ای استفاده کرد که از این تعداد یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار بمب را در ۷۲ ساعت پایانی جنگ به‌کاربرد، در مقایسه با جنگ شش‌روزه در سال ۱۹۶۷  ارتش رژیم صهیونیستی توانست در شش روز کرانه باختری رود اردن، نوار غزه، بلندی‌های جولان در سوریه و صحرای سینا در مصر را اشغال کند و ارتش‌های چندین کشور عربی را شکست دهد، ارتش‌های کشورهای عرب در سال ۱۹۶۷ در شش روز جنگ شکست خوردند درحالی‌که شبه‌ نظامیان حزب‌الله در ۳۳ روز جنگ پیروز شدند.

یعقوبی تصریح کرد: محققان معتقدند پیروزی حزب‌الله، شکست مصر، سوریه و اردن در سال ۱۹۶۷ که توازن سیاسی منطقه را تغییر داده بود جبران کرد، مقایسه این دو جنگ در میان مردم عادی رواج بسیار داشت، از مردم عادی قاهره و عمان نقل‌شده که در جنگ ۳۳ روزه علاوه بر توجه به وقایع جنگ، به تعداد روزهای مقاومت حزب‌الله در مقابل رژیم صهیونیستی نیز توجه ویژه‌ای داشتند.

امام‌جمعه نطنز با تشریح وضعیت فعلی رژیم جعلی صهیونیستی، اذعان کرد: رژیم صهیونیستی در شکننده‌ترین وضعیت خود قرار دارد، در این شرایط که اصلاحات قضایی نتانیاهو مطرح‌شده و ساکنان سرزمین‌های اشغالی خیابان‌ها را تسخیر کرده‌اند، رژیم صهیونیستی از ناحیه شمال و حزب‌الله با تهدید بزرگی مواجه است.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: بیست و ششم مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است، روز سراسر افتخاری که بر صفحات زرین انقلاب حک شد و یادآور ایامی است پر از شور و شادی و معطر به حضور دوباره عزیزانی که عطر شهیدان را با خود داشتند. عزیزانی که صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین کسان به قضای الهی بودند.

وی با اشاره به مشکلات مسکن ملی نطنز گفت: تأخیر مسکن ملی باعث رنجش نیازمندان مسکن شده است، مسؤولان به ما دو ماه وعده رفع مشکل دادند و این وعده سه‌ماهه شد، جوانان نیاز شدید به مسکن دارند، اسکلت ساختمان مسکن ملی در برخی شهرها تمام‌شده ولی در نطنز هنوز شروع نشده است، از مسؤولان خواهش داریم تا توجه و پیگیری کنند.

یعقوبی با اشاره به مشکلات پاسخگویی تلفن اورژانس۱۱۵ و پلیس ۱۱۰ در نطنز گفت: چند وقتی است اگر شهروندی دچار مشکل شود و به اورژانس ۱۱۵ یا پلیس ۱۱۰ کار داشته باشد در مرکز استان جواب می‌دهند این باعث بروز مشکل برای بیماری که احتیاج سریع به اورژانس دارد خواهد شد، از عزیزان استان خواهشمندیم  خدمات پاسخگویی در خود شهرستان انجام بگیرد.

بازگشت آزادگان به میهن اسلامی یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: این عزیزان پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های مخوف رژیم بعثی صدام، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند، این روز یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که باخدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، باوجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ و تقوا و مردانگی خود را مضاعف کنند تا در بازگشت به ایران اسلامی درصحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای از صلابت و استقامت مردان وزنان ایران اسلامی باشند.

وی با اشاره به‌روز ملی حمایت از صنایع کوچک، افزود: با نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز ملی حمایت از صنایع کوچک دولت مردمی آیت‌الله رئیسی سیاست‌های ویژه‌ای برای ارتقاء صنایع کوچک و متوسط در نظر گرفته چراکه اساس تجربه رقابت‌پذیری صنایع بزرگ به تعامل مناسب با صنایع کوچک و متوسط وابسته است.

قاسمی با اشاره به‌ روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، بیان کرد: این نام‌گذاری نشان‌دهنده نگاه ویژه به کارکرد سازمان‌های مردم‌نهاد است روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی بهانه‌ای برای اشاعه و ترویج فرهنگ مشارکت و جلب و جذب حضور مردم در تشکل‌ها و نهادهای غیردولتی است، لذا موفقیت جامعه مدنی در ایجاد و نهادینه کردن نهادهای مشارکتی نهفته است.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437045

مهمترین اخبار ایران و جهان: