نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 22:19

اقتصاد و امنیت محور سفر اردوغان به بغداد

یک مسئول برجسته عراق گفت که بررسی پرونده‌های امنیتی و اقتصادی مهم‌ترین محور گفت‌وگوی رئیس جمهور ترکیه در سفر به بغداد است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مسئول عراقی گفت که بررسی پرونده‌های امنیتی و اقتصادی مهم‌ترین محور سفر اردوغان به بغداد است.

«رضا کنای» سفیر ترکیه در عراق امروز سه شنبه با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد و دو طرف در خصوص سفر قریب‌الوقوع اردوغان به بغداد گفت‌وگو کردند.

در بیانیه دفتر السودانی آمده است که در این دیدار طرفین در خصوص راههای گسترش روابط بغداد و آنکارا در راستای منافع مشترک دو طرف به رایزنی پرداختند.

در همین ارتباط یک مسئول عراقی در مصاحبه با وبگاه «العربی الجدید» گفت: «عراق چندین پرونده را برای بررسی با اردوغان آماده کرده است».

وی افزود: «پرونده‌های امنیت و مشخصا عناصر مسلح پ.ک.ک و فعالیت آن در داخل عراق، مرزهای مشترک، پرونده‌ آب‌های دو روخانه دجله و فرات و سهم آبی عراق، احداث جاده بین بصره و دیار بکر ترکیه، اتصال برق و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ترکیه از مهم‌ترین پرونده‌هاست».

این مقام عراقی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به وجود حمایت سیاسی گسترده احزاب مختلف برای دستیابی به راه‌حلی جهت بهبود وضعیت آب عراق، گفت که دولت بغداد آماده مذاکره است.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1403745

مهمترین اخبار ایران و جهان: