نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 09:57

برنامه امتحانات دی‌ماه دانش‌آموزان در بوشهر اعلام شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: برنامه امتحانات نهایی دی‌ماه ۱۴۰۲ دانش‌آموزان و داوطلبان آزاد و بزرگسال پایه‌های دوازدهم از دوم آغاز و تا ۱۹ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی موحدی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: دانش‌آموزانی که در شهریورماه قبول نشده‌اند، فرصت دارند تا در دی‌ماه همان سال، بار دیگر دروس تجدید شده را امتحان دهند و جبران  کنند.

وی افزود: برنامه امتحانات نهایی دی‌ماه ۱۴۰۲ دانش‌آموزان و داوطلبان آزاد و بزرگسال پایه‌های دوازدهم از دوم آغاز و تا ۱۹ دی‌ماه ادامه خواهد داشت که  دانش‌آموز در صورت قبولی می‌تواند در کنکور سال آینده شرکت کند.

موحدی با بیان اینکه تصحیح اوراق امتحانات نهایی در دی‌ماه امسال به صورت الکترونیکی خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه تعداد محدودی دانش‌آموز برای آزمون نهایی داریم، بدین منظور چهار حوزه تصحیح در شهرستان‌های بوشهر، دیر، دشتی و دشتستان خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر تصریح کرد: داوطلبان و دانش‌آموزان باید نسبت به قوانین و مقررات پایبند باشند و هرگونه تخلفی رصد و در راستای چارچوب قانون برخورد خواهد شد. 

وی با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای حق برگزاری امتحان هماهنگ را ندارد، عنوان کرد: امتحانات مقطع ابتدایی توصیفی خواهد بود و امتحانات متوسطه اول و دوم نیز داخلی و طرح سوال و تصحیح آن توسط دبیر و تحت نظارت مدیر برگزار می‌شود.

موحدی با تاکید بر اینکه در برنامه‌ریزی آزمون‌های داخلی، عدم تداخل با برنامه آزمون نهایی مدنظر باید قرار بگیرد، بیان کرد: مدیران از برگزاری امتحان در روز ۱۳دی‌ماه به دلیل شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شرکت در مراسم یادبود این سردار سرافراز اجتناب کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600789

مهمترین اخبار ایران و جهان: