نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 21:39

به دام افتادن ۴ شکارچی غیر مجاز در منطقه مرزی تایباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: یک گروه ۴ نفره از شکارچیان غیر مجاز در منطقه مرزی هشتادان این شهرستان قبل از هرگونه شکار دستگیر شدند.

یوسف اربابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: به دنبال گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تایباد، یک گروه شکارچی غیر مجاز که قصد شکار در منطقه مرزی هشتادان، واقع در جنوب شرقی این شهرستان، را داشتند، قبل از هرگونه شکار و صید دستگیر شدند.

وی افزود: این گروه متشکل از ۴ نفر بودند که علاوه بر دستگیری، تعداد یک قبضه سلاح ساچمه زنی دولول به همراه ۶ عدد فشنگ چهارپاره، ۱۸ عدد فشنگ ساچمه و یک دوربین چشمی از آنها ضبط شد‌.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد ادامه داد: همچنین خودروی سواری این افراد توقیف شد و طی بازرسی از آنها، به شکار پرندگان وحشی در گذشته نیز اعتراف کردند.

اربابی بیان کرد: طبق قانون این شکارچیان، متهم به تخلفاتی نظیر حمل مهمات غیر مجاز، شروع به شکار و صید بدون مجوز پرندگان وحشی هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شکارچیان مذکور پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شدند و اداره حفاظت محیط زیست تایباد درخواست اجرای ماده ۲۳ مجازات تکمیلی قانون مجازات اسلامی و ابطال جواز حمل سلاح را می کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644012

مهمترین اخبار ایران و جهان: