نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 12:59

بازار نفت در گیر و دار اخبار متناقض میزان عرضه

بازار نفت سردرگم میان آمار افزایش ذخایر نفت آمریکا و پیش‌بینی نتیجه نشست اوپک در هفته آینده محتاطانه عمل می‌کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، از آنجایی که که به نشست اوپک نزدیک می‌شویم که احتمال کاهش عرضه وجود دارد و از طرفی پیش‌بینی شده است که ذخایر نفت خام آمریکا به میزان زیادی افزایش یافته است، بازار نفت در معاملات روز چهارشنبه اخبار متناقضی در مورد عرضه نفت دریافت کرده است.

با این حال، قیمت نفت در معاملات امروز اندکی کاهش یافت. هر بشکه نفت برنت با 16 سنت کاهش 82.61 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 24 سنت کاهش 82.21 دلار معامله شد.

هر 2 شاخص نفتی 4 هفته متوالی است که کاهش هستند و قیمت‌ها هفته گذشته به دنبال نگرانی در مورد چشم‌انداز تقاضا بیشتر کاهش یافت.

از طرفی سرمایه‌گذاران در آستانه نشست اوپک پلاس در روز یک‌شنبه همچنان محتاطانه عمل می‌کنند.

از انجایی که 3 منبع آگاه در اوپک پلاس روز دوشنبه گفتند، اوپک پلاس کاهش بیشتر تولید را در نشست 26 نوامبر بررسی خواهد کرد، قیمت نفت در معاملات دیروز 2 درصد افزایش یافت.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، اوپک پلاس احتمالا عرضه نفت خود را یا بیشتر کاهش می‌دهد یا کاهش تولید موجود را تا سال بعد تمدید خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران بانک ANZ ، در حالی که اجماع بازار نشان از آن دارد که عربستان و روسیه کاهش های داوطلبانه خود را تا سال 2024 تمدید خواهند کرد، هر گونه کاهش بیشتر توسط سایر اعضا کلید قیمت های آتی خواهد بود.

رئیس بخش بازار و صنعت نفت آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) امروز گفت، اگر کشورهای عضو اوپک پلاس، کاهش تولید خود را در سال بعد ادامه دهند، بازار جهانی نفت در سال 2024 با مازاد اندک عرضه مواجه خواهد شد.

بر اساس آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 17 نوامبر نزدیک به 9.1 میلیون بشکه افزایش یافته است.

ذخایر بنزین حدود 1.79 میلیون بشکه کاهش یافته در حالی که ذخایر فرآورده‌های نفتی حدود 3.5 میلیون بشکه کم شده است.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581056

مهمترین اخبار ایران و جهان: