نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 13:31

هنوز مجوزی برای تأسیس داروخانه هلال احمر در کرمانشاه اخذ نشده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: هنوز از کمیسیون ماده 20 معاونت غذا و دارو مجوزی برای تأسیس داروخانه هلال احمر در کرمانشاه اخذ نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلسه رفع مشکلات همکاری شرکت‌های دارویی با هلال احمر با حضور رئیس دانشگاه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، معاون غذا و دارو و مدیران هلال احمر امروز در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: موضوع داروخانه هلال احمر به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و باید در این خصوص پیگیری لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی نظر موافق خود را در مورد تأسیس داروخانه هلال احمر به سازمان غذا و دارو ارسال کرده است.

 

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در این خصوص در گفت‌وگویی اختصاصی به خبرنگار فارس، گفت: هنوز از کمیسیون ماده ۲۰ معاونت غذا و دارو مجوزی برای تأسیس داروخانه هلال احمر در کرمانشاه اخذ نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از پیگیری مسؤولان استانی برای تأسیس این داروخانه سخن گفت و ادامه داد: کرمانشاه تنها مرکز استان کشور است که این داروخانه را ندارد. 

وی تأسیس داروخانه هلال احمر در مرکز استان را به عنوان یک مطالبه عمومی بیان کرد و افزود: با تأسیس این داروخانه در استان، می‌توانیم داروهای تک نسخه‌ای و کمیاب را مستقیما تحویل بیمار دهیم، همچنین از طریق داشته‌ها می‌توانیم کمک نقدی به بیماران محروم و بی بضاعت داشته باشیم.

محمدی ادامه داد: در مواردی بیماران به داروخانه هلال احمر شهرهای دیگر ارجاع داده می‌شوند که با وجود داروخانه در استان هزینه‌ها مستقیما به حساب داروخانه واریز و به بیمار کمک می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: باید حتما مجوز کمیسیون ماده ۲۰ معاونت غذا و دارو را برای تأسیس داروخانه داشته باشیم تا شرکت‌های دارویی به کرمانشاه دارو تحویل دهند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552912

مهمترین اخبار ایران و جهان: