نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 23:02

قدردانی عبدالمهدی از مواضع قاطع ایران در حمایت مستمر از مقاومت مردم فلسطین

نخست‌وزیر پیشین عراق امروز در دیدار با امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع قاطع ایران در حمایت مستمر از مقاومت ملت فلسطین، خواستار اتحاد بین فلسطینی‌ها و همگرایی جهان اسلام در دفاع از مقاومت فلسطین شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر پیشین عراق که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین به تهران سفر کرده ظهر امروز (دوشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در محل وزارت خارجه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به ویژه تحولات و رخدادهای فلسطین و غزه همچنین موضوعات مهم منطقه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار از مشارکت فعال عادل عبدالمهدی در کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین تشکر و هدف از این نشست را استفاده مؤثرتر از ظرفیت‌ها و سازوکارهای بین‌المللی برای کمک به مردم فلسطین و متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

وزیر خارجه با اشاره به  مناسبات ممتاز  و راهبردی ایران و عراق اظهار داشت: سفرها و رایزنی‌های مستمر مقامات عالی و اسناد پرشمار همکاری منعقد شده بین دو کشور در سطوح و زمینه‌های مختلف،  نشانگر عمق مناسبات دوستانه و برادرانه ایران و عراق است.

امیرعبداللهیان از نقش سازنده عراق در روند تحولات و همکاری‌های منطقه‌ای تقدیر و بر ضرورت استمرار نقش آفرینی این کشور در ابتکارات و تحرکات دیپلماتیک و بین‌المللی برای متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تأکید کرد.

عادل عبدالمهدی نیز در این دیدار با تقدیر از برگزاری موفقیت آمیز نشست تهران در خصوص فلسطین و نیز مواضع قاطع و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت و پشتیبانی مستمر از مقاومت ملت مظلوم فلسطین، ۷۵ سال اشغالگری صهیونیست‌ها را محکوم کرد و خواستار اتحاد بین فلسطینی‌ها و همگرایی جهان اسلام در دفاع از مقاومت فلسطین شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616012

مهمترین اخبار ایران و جهان: