نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 14:41

محورهای نشست خبری مشترک وزیران خارجه کویت و عراق

وزیر خارجه کویت که به عراق سفر کرده است با همتای عراقی خود در یک نشست خبری شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت گفت که درباره روابط دوجانبه بین عراق و کویت گفت وگو کردیم.

فؤاد حسین با اشاره به اینکه با همتای کویتی خود درباره حمایت از روابط حسنه بین عراق و کویت و چگونگی توسعه آن رایزنی کرده اند، گفت که به مساله تسهیل سفر میان دو کشور نیز پرداختیم.

وزیر خارجه عراق گفت: درباره پرونده ترسیم مرزها و توافق بر تداوم برگزار نشست کمیته ها در این خصوص نیز گفت وگو کردیم. در دیدار با همتای کویتی خود بر مساله پایان اختلافات مرزی بین عراق و کویت از جمله میادین نفتی تاکید کردیم.

فؤاد حسین با بیان اینکه پرونده نفت و میادین مشترک بخشی از مذاکرات دوجانبه با وزیر خارجه کویت بوده، گفت که چارچوب درست حل مشکلات گفتگو است.

وی با تاکید بر اینکه روابط بین دو کشور قوی است و با همکاری و گفتگوی دوجانبه ادامه خواهد داشت، گفت: امنیت منطقه امنیت جمعی به شمار می رود. به صورت مشترک در حوزه امنیتی برای حفظ امنیت کشورهای منطقه تلاش و همکاری خواهیم کرد.

وی اظهار داشت که روابط عراق با کویت پیشرفته است و پیشرفت آن ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر خارجه کویت هم گفت: عراق کشور همسایه است و ما روابط تاریخی و ریشه داری با آن داریم. مذاکرات سازنده داشتیم. ما باید در راستای پایان پرونده ترسیم مرز دریایی حرکت کنیم.

وی با اشاره به وحدت دیدگاهها با طرف عراقی گفت: تصمیم به گشایش کنسولگری کویت در بصره گرفتیم. ما امور بین المللی و منطقه ای را بررسی کردیم که به طور مستقیم بر امنیت کشورهای ما تاثیر دارد.

وزیر خارجه کویت همچنین تاکید کرد: هیئتی از وزارت نفت کویت در دهم سپتامبر به بغداد سفر می کند تا درباره پرونده های میادین مشترک رایزنی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418112

مهمترین اخبار ایران و جهان: