نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 10:20

پیوستن ۵ هزار مازندرانی به پویش نذر خون

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: دهه اول محرم، حدود ۵ هزار نفر از مردم نوع‌دوست مازندران با پیوستن به پویش نذر خون در پایگاه‌ها و تیم‌های سیار انتقال خون استان حضور یافتند.

عبداله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون استان مازندران درباره اهدای خون در دهه اول محرم امسال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: دهه اول محرم، حدود ۵هزار نفر از مردم نوع‌دوست مازندران با پیوستن به پویش نذر خون در  پایگاه‌ها و تیم‌های سیار انتقال خون استان حضور یافتند که از این تعداد ۴هزار و ۴۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از مجموع اهدای خون ۲هزار و ۲۷۸ نفر اهداکننده مستمر و ۵۴۳ نفر نیز  اهداکننده بار اولی و بقیه نیز اهداکننده باسابقه بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به برگزاری پویش نذر خون با شعار اهدای خون فرهنگ حسینی، نذر عاشقان در استان، تصریح کرد:  این پویش از ابتدای محرم  همزمان با سراسر کشور در مازندران آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

محمدی با قدردانی از همدلی و ایثار عزاداران حسینی در پویش نذر خون، بیان کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون یک نیاز دائمی وهمیشگی بوده و مدت زمان نگهداری آن محدود است ضرورت دارد هم‌استانی‌ها به‌ویژه جوانان و بانوان در امر انسان‌دوستانه اهدای خون حضور پررنگی داشته باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421156

مهمترین اخبار ایران و جهان: