نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 08:52

بهره‌مندی ۲ هزار و ۸۳۵ نفر از خدمات درمانی جمعیت هلال احمر قم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از ارائه خدمات درمان و امداد به زائرین امام رضا(ع) در طرح «همسفران خورشید ۸» در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد رضا بهرامی گفت: با توجه به اجرای هشتمین سال متوالی طرح «همسفران خورشید» در مشهد مقد‌س، تیم درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر استان قم به منظور ارائه خدمات به زائران امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر، از ۲۱ شهریور ماه به این شهر اعزام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اسکان ٤ هزار نفر در زائرشهر مشهد مقدس بیان کرد: ۲۵ نفر متشکل از پزشک، پرستار و امدادگر با سه دستگاه خودرو شامل آمبولانس و اتوبوس آمبولانس، با استقرار در زائرشهر مشهد مقدس پوشش امدادی و درمانی این محل را تا ۲٦ شهریور ماه مصادف با شهادت امام رضا(ع) به صورت شبانه روزی بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، دارو و تجهیزات به ارزش دو میلیارد و هشتصد میلیون ریال به کار گرفته شد.

وی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ٤۰۰ نفر روز فعالیت شبانه روزی کادر درمانی، افزود: تاکنون به ۲ هزار و ۸۳۵ نفر از ارائه خدمات درمانی شامل ویزیت، پانسمان، نوار قلب، دارو و هزار و ۱۵٦ نفر از تزریقات بهره‌مند و ۵٦ نفر به مراکز درمان داخل و خارج از زائر شهر، اعزام شدند.

پایان پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501912

مهمترین اخبار ایران و جهان: