نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 14:02

«الرکن الشدید4»؛ رزمایش جدید مقاومت فلسطین در غزه

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از رزمایش جدید تحت عنوان «الرکن الشدید 4» در روز سه‌شنبه آینده در غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه فلسطینی، امروز (یکشنبه، ۱۰ سپتامبر)، از رزمایش جدید مقاومت در نوار غزه در روز سه‌شنبه آینده (۱۲ سپتامبر) خبر دادند. 

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، این رزمایش که با عنوان «الرکن الشدید ۴»، در روز سه‌شنبه آینده در نوار غزه برگزار می‌شود، یک‌روزه است و انتظار می‌رود که مانند رزمایش‌های پیشین شامل سناریوهای تاکتیکی مختلفی از جمله درگیری با دشمن، حمله به مقرهای اشغالگران، تیراندازی، انفجارهای مختلف و اسارت سربازان صهیونیست باشد. 

هدف از برگزاری این رزمایش، محک زدن سرعت پاسخ نیروهای مقاومت در شرایط اضطراری و آزمایش میزان آمادگی رزمندگان مقاومت برای بسیج و مقابله با حملات دشمن است. 

رزمایش الرکن الشدید۴، همزمان با سالروز اخراج دشمن صهیونیستی از نوارغزه و افزایش آمادگی نظامی تمامی گروه های فلسطینی در برابر تهدیدات صهیونیستی صورت می‌گیرد. رژیم صهیونیستی ۱۵ آگوست سال ۲۰۰۵ تخلیه ۲۱ شهرک صهیونیست‌نشین در اراضی نوار غزه را آغاز کرد و روند تخلیه این شهرک‌ها تا ۲۲ سپتامبر همان سال ادامه یافت.

به اعلام اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین، ​کلیه راهبردهای عملیاتی شامل حمله به شهرک‌ها، نفوذ به پشت خطوط جبهه دشمن و به اسارت گرفتن نظامیان اسرائیلی و پرتاب رگباری موشک به سوی اهداف تعیین شده فرضی در دریا آزمایش خواهد شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین رزمایش الرکن الشدید ۱ را در دسامبر ۲۰۲۰، الرکن الشدید ۲ را در دسامبر۲۰۲۱ و الرکن الشدید ۳ را در دسامبر ۲۰۲۲ برگزار کرده بودند. 

اتاق مشترک گروه‌های مقاومتی فلسطینی شامل ۱۲ شاخه نظامی از جمله کتائب الشهید عز الدین القسام، سرایا القدس، کتائب شهداء الأقصى-لواء العامودی، کتائب الشهید عبد القادر الحسینی، ألویة الناصر صلاح الدین، کتائب الشهید جهاد جبریل، کتائب المقاومة الوطنیة الفلسطینیة، کتائب أبو علی مصطفى و ... تشکیل شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1492956

مهمترین اخبار ایران و جهان: