نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 07:03

استاندار کرمانشاه: روند احیای مرز خسروی با قدرت ادامه خواهد یافت

رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه عبور ۲ برابری زوار از مرز بین‌المللی خسروی را باعث تثبیت بیشتر جایگاه این مرز در مناسبات زیارتی و تجاری دانست و گفت: روند احیای مرز خسروی با قدرت ادامه خواهد یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، با وجود گذشت چندین روز ار اربعین حسینی، اما همچنان هستند هموطنانی که این روزها مرز خسروی را برای بازگشت از عتبات عالیات برگزیده‌اند.

اربعین امسال با فراهم کردن زیر ساخت‌های مناسب از جمله ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی، افزایش گیت‌ها، وضعیت مناسب جاده‌ها و... تردد از مرز خسروی از یک میلیون(دو برابر سال گذشته) گذشت.

همچنین؛ با رایزنی با سرکنسولگری عراق و نماینده وزارت امور خارجه در کرمانشاه با تردد زوار خارجی در اربعین امسال از مرز خسروی موافقت شد؛ به طوریکه ۱۰ هزار خارجی برای تشرف به عتبات عالیات از مرز خسروی تردد داشتند از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از مرز خسروی خارج و ۳ هزار و ۲۰۰ نفر هم پس از زیارت از طریق این مرز وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

اتباع آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان و پاکستان بیشتر زائران غیر‌ایرانی از مرز خسروی بودند.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه با تقدیر و تشکر از مردم، خادمین و دست‌اندرکاران آیین اربعین حسینی در استان، اظهار کرد: آیین اربعین امسال و عبور دو برابری زائران عزیز، باعث تثبیت بیشتر جایگاه مرز خسروی در مناسبات و معادلات زیارتی و تجاری شد و با اتکال بر الطاف الهی روند احیای این مرز با قدرت ادامه خواهد یافت تا آثار و برکات خود را در پیشرفت پایدار و همه جانبه استان نشان دهد.

وی ادامه داد: مراسم اربعین سید و سالار شهیدان با حضور میلیونی و شورانگیز خیل عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اوج عزت، وحدت و درکمال امنیت و آرامش برگزار شد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: بی‌شک میزبانی خالصانه مردم شریف استان کرمانشاه از بیش از یک میلیون زائر اعزامی از مرز بین‌المللی خسروی و بیش از ۳.۵ میلیون زائر عبوری از شهرهای استان در کنار همکاری شایسته خادمین و دست‌اندرکاران کمیته‌های ۱۸گانه ستاد اربعین استان و نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش سرافراز، فرماندهی انتظامی استان، مرزبانی و نهادهای انقلابی و گروه‌های مردمی و جهادی منجر به رضایتمندی زائران حضرت سید الشهدا(ع) در اربعین ۱۴۰۲ شد.

وی در پایان ضمن اعلام پایان عملیات اربعین ۱۴۰۲، از پیگیری‌ها و حمایت‌های روزانه وزیر کشور، رئیس ستاد مرکزی اربعین، نماینده  ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، عموم مردم فهیم و مهمان‌نواز استان و تلاش‌های موثر، متعهدانه و بی‌وقفه همه دست‌اندکاران این حماسه حسینی در برنامه‌ریزی، انسجام و هم‌افزایی کم‌نظیر در برگزاری این اجتماع بزرگ مردمی بخصوص در مرز بین‌المللی خسروی در پرتو رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت محترم قدردانی کرده و توفیق بیش از پیش و روزافزونتان را در مسیر اعتلای اسلام، کشور و خدمت به آحاد مردم عزیز از درگاه احدیت مسئلت می‌نمایم.

پایانپیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495612

مهمترین اخبار ایران و جهان: