نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 23:17

عاملان هتاکی در «روبیکا» همکلاسی از آب درآمدند

رئیس پلیس فتای استان سمنان از شناسایی عاملان هتاکی در شبکه اجتماعی روبیکا خبر داد و گفت: این افراد از همکلاسی‌های شاکی بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدرضا فدائیان، رئیس پلیس فتای استان سمنان امشب در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: برابر شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی در شبکه اجتماعی روبیکا با آی‌.دی‌های مختلف اقدام به مزاحمت و توهین علیه وی کردند و با توجه به حساسیت موضوع و دستور قضایی، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده با استفاده از سامانه‌های تخصصی در اختیار، اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم با متهمان سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن هویت افراد موردنظر که همگی همکلاسی‌های شاکی بودند، شناسایی و طی هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از حضور متهمان در پلیس فتا در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شدند؛ اما با مشاهده مستندات و ادله غیرقابل انکار جمع‌آوری‌شده از سوی مهندسی سایبری این پلیس، به بزه ارتکابی اعتراف کردند و پرونده‌ای تکمیل و برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب استان ارسال شد.

فدائیان ضمن اشاره به ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بیان کرد: مطابق قانون توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک جرم محسوب و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است و کاربران اینترنتی باید در مورد کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE IR گزارش کنند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1201412

مهمترین اخبار ایران و جهان: