نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 22:59

برگزاری ۴ هزار سفر دریایی در خلیج گرگان/ ۵۰ شناور فعالیت می‌کنند

گرگان- مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی و نماینده ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت که در تعطیلات نوروزی چهار هزار سفر دریایی در خلیج گرگان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مرزبان، شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح تسهیلات سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تاکنون بیش از چهار هزار سفر دریایی در خلیج گرگان به ثبت رسیده است.

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بر اساس آمارهای احصاء شده تعداد ۲۰ هزار مسافر به وسیله بیش از ۵۰ شناور کوچک از طریق بنادر ترکمن و بندرگز مبادرت به گردش دریایی کردند.

وی گفت: با همراهی دریابانی نیروی انتظامی و تمهیدات پیش‌بینی شده تاکنون هیچ سانحه دریایی در مسافرت‌های آبی گلستان ثبت نشده است.

مرزبان بیان کرد: موارد و امکانات ایمنی لازم برای خدمات رسانی مناسب به مسافران مد نظر قرار گرفته و تمامی قایق‌ها از لحاظ فنی معاینه و سرویس شده‌اند و ملوانان دارای گواهینامه معتبر هستند.

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد که ترمیم و توسعه بندرگز و لایروبی بندرترکمن ترکمن سبب شده تا مردم از گشت دریایی بهره مند شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116812

مهمترین اخبار ایران و جهان: