نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 10:57

بیمارستان غدیر سرخس، ۲۴ اردیبهشت راه‌اندازی می‌شود

فرماندار سرخس از راه‌اندازی بیمارستان غدیر نفت به عنوان دومین بیمارستان شهرستان سرخس در ۲۴ اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دی کلینیک غدیر نفت سرخس با توجه به نیاز مردم شهرستان سرخس به خدمات بیشتر درمانی با دستور سال گذشته رئیس جمهور و مجوز وزارت نفت به بیمارستان غدیر ارتقا یافت و مراحل جذب ۱۳۰ نفر نیرو، تعیین پیمانکار و دریافت پروانه بهره‌برداری آن از سال گذشته آغاز شد. 

حسن نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس به جلسه‌ای که روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با معاونت درمان این دانشگاه داشته است، گفت: موضوع راه‌اندازی و به کارگیری نیروهای پذیرفته شده بیمارستان غدیر سرخس در جلسه‌ای با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رئیس بهداشت و درمان نفت شمال شرق، رئیس شبکه بهداشت و درمان و مدیران مربوطه بررسی شد.

فرماندار سرخس با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد بررسی بحث صدور پروانه بهره‌برداری بیمارستان غدیر بود، گفت: در مورد راه‌اندازی و صدور پروانه بهره‌برداری این بیمارستان با توجه به تغییر استانداردها از زمان ساخت دی‌کلنیک غدیر، به توافق رسیدیم و از ۲۴ اردیبهشت این بیمارستان راه‌اندازی و پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی این بیمارستان نیز مشغول به کار می‌شوند.

وی عنوان کرد: آموزش اولیه نیروها و ادامه روند کار آنها از ۲۴ اردیبهشت انجام می‌شود و نام دی ‌کلینیک غدیر نیز به بیمارستان غدیر نفت تغییر می‌کند و به عنوان دومین بیمارستان در سرخس فعالیت خواهد کرد.

نوری‌زاده درباره استفاده عموم مردم سرخس و تعرفه‌های این بیمارستان گفت: تعرفه در بیمارستان غدیر نفت به صورت دولتی محاسبه می‌شود و هیچ تفاوتی با بیمارستان لقمان حکیم نمی‌کند و مردم سرخس نیز می‌توانند مانند کارکنان نفت و گاز از این بیمارستان استفاده کنند.

فرماندار سرخس تاکید کرد: بیمارستان لقمان حکیم و بیمارستان غدیر نفت، مکمل یکدیگر هستند و موازی کار در این زمینه نیست به طوریکه برخی پزشکان متخصصی که ممکن است در بیمارستان لقمان حکیم نباشند، از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفت و گاز، پزشکان متخصص تامین و در بیمارستان غدیر با تعرفه دولتی برای مردم مشغول به کار می‌شوند.

وی به مساعدت‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راه‌اندازی این بیمارستان اشاره و عنوان کرد: در جلسه‌ای دو ساعته با مدیران بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین مدیران بهداشت و درمان نفت شمال شرق و شبکه بهداشت و درمان سرخس موضوع راه‌اندازی این بیمارستان به نتیجه رسید.

نوری‌زاده به بررسی موضوع نارضایتی از خدمات پزشکی بیمارستان لقمان حکیم در جلسه با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره و اظهار کرد: برای رفع این مشکلات به زودی رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس منصوب می‌شود و طبق توافقی که انجام شد بدهی‌های جاری و دارویی بیمارستان لقمان حکیم نیز پرداخت می‌شود.

فرماندار سرخس افزود: تامین نیرو و جبران کمبود کادر پرستاری و پزشکی از دیگر موضوعاتی بود که مورد موافقت قرار گرفت و در این زمینه تامین نیرو برای بیمارستان لقمان حکیم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امروز نیز یک تیم فنی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیمارستان لقمان حکیم اعزام می‌شود تا از آخرین وضعیت سیستم‌های سرمایشی بیمارستان بازدید کنیم و طبق قول مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکلات مربوط به سیستم‌های سرمایشی بیمارستان در اسرع وقت رفع می‌شود تا مردم سرخس در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1140912

مهمترین اخبار ایران و جهان: