نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 16:08

باید وابستگی به دلار را کاهش دهیم/ لزوم حمایت از تولیدکنندگان

امام جمعه موقت ورامین گفت: اگر در طول یک دهه گذشته به شعارهای سال که تماماً اقتصادی بوده عمل می‌شد، امروز بسیاری از این مشکلات را نداشتیم، باید به هر قیمتی وابستگی به دلار را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین که در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهید «میلاد حیدری» اظهار کرد: حضور پرشور و معنادار مردم روزه دار و انقلابی در این مراسم تشییع نشان داد مردم عزیز بر اصول و مبانی انقلاب پابرجا هستند و هرگز از آرمان‌های امام و شهدا فاصله نخواهند گرفت.

وی با اشاره به توصیه‌های مادر شهید حیدری در مراسم تشییع گفت: مادر شهید خواستار تداوم راه این شهید و حفظ حجاب توسط دختران و بانوان شد، شهید میلاد حیدری از دو فرزند خردسال خود گذشت و جان خود را فدا کرد تا امنیت و سلامت اخلاقی جامعه محفوظ بماند.

خطیب جمعه ورامین در ادامه با بیان اینکه «مهار تورم و رشد تولید» جز با عمل و اقدام مناسب و با برنامه محقق نمی‌شود، افزود: اگر در طول یک دهه گذشته به شعارهای سال که تماماً اقتصادی بوده عمل می‌شد، امروز بسیاری از این مشکلات را نداشتیم، باید به هر قیمتی وابستگی به دلار را کاهش دهیم، خوشبختانه این نگاه در بین کشورهای شرقی نیز وجود دارد.

حجت الاسلام محمودی ظرفیت اقتصادی ورامین را بیش از اقدامات انجام شده دانست و بیان کرد: لازمه تحقق رشد تولید در ورامین تسهیل امور اداری، ارائه تسهیلات بانکی و غیره است، باید برای جذب سرمایه‌گذاری تلاش بیشتری شود، نباید با برخی سختگیری‌ها سرمایه‌گذاران را فراری داد.

وی ضمن انتقاد از مشکلاتی که تولیدکنندگان با آن سروکار دارند، گفت: برخی بانک‌ها بایستی همکاری‌های مناسب‌تری با تولیدکنندگان در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی داشته باشند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به در پیش بودن لیالی قدر، این شب‌ها را بهترین فرصت برای تفکر دانست و گفت: تفکر بالاترین عبادت‌ها است، انسان باید خودش را محاسبه کند و به فکر جبران کمبودها و نواقص و نیز استغفار باشند.

حجت الاسلام محمودی به در پیش بودن روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: ۲۵ فروردین ماه روز جهانی قدس است، که مردم روزه دار سراسر کشور در دفاع از ملت مظلوم فلسطین راهپیمایی خواهند کرد، در ورامین نیز شروع این راهپیمایی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از میدان امام حسین(ع) به سوی مصلی نماز جمعه است.

وی شرایط بحرانی کنونی رژیم موقت و اشغالگر قدس را در ۷۰ سال گذشته بی سابقه دانست و گفت: آن‌ها با صراحت اعلام می‌کنند که در آستانه فروپاشی هستند و در حقیقت هشدار دادند که این دعواها کنار گذاشته شود، در چهار سال گذشته چهار نخست وزیر عوض کردند، نتانیاهو به دنبال ایجاد ائتلاف کشورهای عربی علیه ایران بود، اما در اجرای این نقشه شکست خورد و با پیروزی مقاومت در سوریه تمام معادلات سیاسی به هم ریخته است.

رئیس ستاد قدس و انتفاضه استان تهران به مسلح شدن کرانه باختری اشاره کرد و تشریح کرد: امروز بسیاری از عملیات‌ها علیه صهیونیست‌ها از کرانه باختری انجام می‌شود، میلیون‌ها نفر از صهیونیست‌ها خواستار بازگشت از سرزمین‌های اشغالی هستند و در حقیقت مهاجرت معکوس در حال شکل‌گیری است، صهیونیست‌ها در درون خود دچار مشکل جدی هستند که شاهد تظاهرات چند صد هزار نفری علیه نتانیاهو بودیم.

حجت‌الاسلام محمودی به مقابله شدید مقاومت با جسارت به مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: تمام قرائن و شواهد از آزادسازی قدس حکایت دارد و اسرائیل ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید، لذا حمایت جهان اسلام از ملت مظلوم فلسطین یک وظیفه انسانی و الهی است.

وی روز جهانی قدس را بسیار حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: قدس قبله اول مسلمین است و روز قدس خون تازه‌ای در رگ‌های مقاومت تزریق خواهد کرد، کمک به فلسطین طبق آموزه‌های دینی و الهی یک وظیفه و از نظر انسانی نیز یک تکلیف انکارناپذیر است، صهیونیست‌ها خانه‌ها را خراب می‌کنند، کودکان را می‌کشند و رحمی ندارند.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133712

مهمترین اخبار ایران و جهان: