نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 16:14

اوقات فراغت مطابق با نیاز روز جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی شود

اصفهان - معاون سیاسی استانداری اصفهان گفت: اوقات فراغت نسل جوان باید براساس نیاز روز جامعه برنامه ریزی شود و یک مسئله مهم را از زندگی آنان حل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان‌نثاری ظهر یکشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با تأکید بر حضور فعال، پویا و واقعی جوانان در این نشست، اظهار داشت: حضور جوانان در اینگونه نشست‌ها که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر زندگی آنان تأثیرگذار است؛ واقعی و به دور از دعوت‌های نمایشی باشد.

وی با تأکید بر اجرای برنامه هفتم توسعه، افزود: اجرای یک بند از این برنامه مساوی با پیشرفت چندین ساله است لذا به صورت جدی اجرای این برنامه در دستور کار استان قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: در این راستا اداره کل ورزش و جوانان و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کارگروهی در حوزه جوانان و زنان تشکیل دهند و فرایند اجرای این برنامه را به صورت دقیق بررسی و تعیین نمایند.

جان‌نثاری تاکید کرد: این نشست با حضور مدیران ارشد استان برگزار می‌شود؛ لذا نباید زمان جلسه به بحث اتلاف شود بلکه مباحثه به هیئت اندیشه‌ورز واگذار و نتایج عملیاتی در ستاد مطرح شود.

وی ادامه داد: در این صورت مدیران استان از سهم خود در اجرای صحیح مصوبات مطلع می‌شوند و کارهای کارشناسی شده و اجرایی به نشست ارائه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تشریح کرد: وقتی راجع به ازدواج جوانان صحبت می‌کنیم نباید زمان نشست صرف عنوان مسائل این حوزه شود بلکه موضوع و چالش‌های اصلی ازدواج در هیئت اندیشه‌ورز مطرح و راهکار مشخص به ستاد ارائه شود.

جان‌نثاری گفت: این ستاد جای مباحث تئوریک نیست بلکه دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان باید پیشنهادات عملیاتی و اجرایی خود را در موضوعات مختلفی که نسل جوان را گرفتار کرده، به مدیران ارائه دهد.

وی ادامه داد: این جلسات باید پویا برگزار شود و این مهم تنها با موضوع بندی و کار کارشناسی قوی ممکن خواهد بود. از برگزاری نشست به دنبال خروجی عملیاتی هستیم لذا لازم نیست به صدها مصوبه غیراجرایی دست یابیم بلکه ۱۰ مصوبه کارشناسی شده که بر زندگی مردم اثرگذار است کفایت می‌کند.

جان‌نثاری تصریح کرد: به جای توجه به طول و عرض جلسات و تعداد مصوبات، به خروجی عملیاتی جلسه توجه کنیم تا حداقل یک مشکل از جامعه کاسته شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در خصوص ساماندهی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نیز گفت: اوقات فراغت نسل جوان باید براساس نیاز روز جامعه برنامه ریزی شود و یک مسئله مهم را از زندگی آنان حل کند هدف از برنامه‌ریزی این حوزه وقت گذرانی نیست.

جان‌نثاری متذکر شد: دشمن شناسی و نحوه برخورد مناسب در جامعه از جمله موضوعاتی است که در این حوزه بسیار حائز اهمیت است. نسل جوان در اوقات فراغت باید به سوی مسائلی که جامعه را به تعالی می‌رسانند هدایت شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178356

مهمترین اخبار ایران و جهان: