نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 22:16

قضات باید به طور تخصصی به پرونده ها رسیدگی کنند

قزوین-معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: انتخاب شعب تخصصی برای رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز حرکت خوبی است و قضات نیز باید به صورت تخصصی به پرونده ها رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جمادی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین که بعد از ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهدای مدافع حرم دادسرای عمومی قزوین برگزار شد اظهار کرد: قزوین جز ۵ استان برتر صنعتی است و شرکت های تولیدی در این استان دایر هستند که در کشور به عنوان سرآمد مطرح هستند و تولیدات منحصر به فردی در استان وجود دارد لذا نیاز است که در موضوع مبارزه با قاچاق به شرکت ها کمک کنیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: معتقدیم در استان قزوین وضعیت مبارزه با قاچاق کالا باید با سایر استان ها متفاوت باشد و با برنامه ریزی دقیق تری اقدامات انجام شود.

وی مطرح کرد: خوشبختانه هماهنگی دستگاه ها در قزوین وجود دارد و تعامل مفید و سازنده ای هم در این محور وجود دارد لذا باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی تاکید کرد: ضابط رسیدگی به پرونده ها مشخص است ولی همراهی سایر دستگاه ها هم مهم است و رسیدگی به پرونده قاچاق کالا و ارز باید به صورت روزانه انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: در ابتدا به نحوی به پرونده ها رسیدگی شود که تا پایان با مشکلی مواجه نشویم و بهره مندی از شعبه تخصصی و قاضی متخصص میتواند در رسیدگی به پرونده ها موثر باشد.

جمادی عنوان کرد: از سوی دیگر قضات تخصصی باید در رشته ای که تخصص دارند ابقا شوند تا سیستم بتواند از توانایی آنها بهره مند شود، ما انتظار نداریم همه قضات به طور تخصصی در تمامی زمینه ها متخصص باشند، با این حال آموزش باید به طور دائم در جریان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1006112

مهمترین اخبار ایران و جهان: