نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 22:19

سامانه بهداشت ۱۹۰ پاسخگوی تخلفات بهداشتی ذبح دام

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از آمادگی سامانه بهداشت ۱۹۰ برای پاسخگویی به تخلفات بهداشتی ذبح دام در کرمانشاه خبر داد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی ذبح دام با سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی یا سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

وی با بیان اینکه گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای چهار درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود، افزود: جگر و سایر امعا و احشای دام نیز پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی گراد مصرف شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: مردم به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است ذبح و مصرف نکنند و از محل‌هایی که اقدام به کشتار غیر مجاز دام می‌کنند گوشت خریداری نکنند و از مصرف جگر و سایر امعاء واحشاء گوشت دامی که فاقد مجوزهای دامپزشکی می‌باشند جدا پرهیز کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1316056

مهمترین اخبار ایران و جهان: