نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 11:29

شنا در استخرهای کشاورزی، کانال‌های آب و حاشیه رودخانه خطرناک است

شهرکرد_رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: افراد از شنا در استخرهای کشاورزی، کانال‌های آب و حاشیه رودخانه بپرهیزند.

محمود شمسی پور دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: افراد مناطق ایمن سازی شده را برای شنا انتخاب کنند، از شنا در استخرهای کشاورزی، کانال‌های آب و حاشیه رودخانه بپرهیزند و به توصیه‌های ایمنی توجه کافی داشته باشند تا از بروز حوادث غرق‌شدگی پیشگیری کنند.

وی به اشاره به وجود خطر غرق‌شدگی کودکان حتی در آب‌های کم عمق، افزود: از شهروندان درخواست داریم در تفریحات خود بیشتر مراقب کودکان باشند.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به دلیل قد کوتاه و جثه کوچک، کودکان بیشتر در معرض غرق‌شدگی حتی در آب‌های کم عمق هستند و برای حفظ ایمنی، آن‌ها را از اطراف استخرها، دریاچه‌ها و رودخانه دور نگه دارید.

شمسی پور عنوان کرد: مردم به یاد داشته باشند در صورت بروز حادثه، بلافاصله با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و ضمن ارائه شرح حال صحیح به کارشناسان اورژانس، درخواست کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان اورژانس تا رسیدن واحدهای امدادی آن‌ها را برای انجام اقدامات نجات بخش مانند انجام ماساژ قلبی به صورت تلفنی راهنمایی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356156

مهمترین اخبار ایران و جهان: