نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 19:08

ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی با توان متخصصان ایرانی در بوشهر

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: ۲ واحد نیروگاه اتمی با توان متخصصان و دانشمندان ایرانی در بوشهر در حال ساخت است که آشنایی دانشجویان از این ظرفیت یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه‌های استان بوشهر اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی در استان بوشهر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها است.

وی با تاکید بر توجه به آموزه‌های دینی، مذهبی از جمله فرهنگ عاشورا حسینی و ترویج فرهنگ اقامه نماز در دانشگاه‌ها بیان کرد: اعمال دینی و مذهبی به ویژه اقامه نماز نقش مهمی را در تربیت اسلامی و جلوگیری از تخلفات و آسیب‌های اجتماعی دارد.

استاندار بوشهر خواستار برگزاری نشست‌های معرفتی، جهاد تبیین و ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها شد و اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا توسط دانشجویان و تقویت توانمندی‌های آموزشی، مهارتی و معرفتی دانشجویان در دستور کار باشد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفند ماه سال جاری افزود: دشمنان برای ناامیدی مردم به ویژه جوانان برای حضور حداقلی در انتخابات ۱۱ اسفند برنامه دارند که باید اقدامات مؤثر از جمله امیدآفرینی و امید به آینده در قشر جوانان مورد توجه قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده با تاکید بر آشنایی دانشجویان با رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در قالب اردوی راهیان نور خاطرنشان کرد: حوضچه‌های پرورش میگو، سد و بنادر از توانمندی‌های استان بوشهر است که بازدید دانشجویان از این قابلیت‌ها یک ضرورت است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی صنایع پتروشیمی در بوشهر تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال ۸۵۶ نفر از نیروهای بومی استان بوشهر به ویژه فارغ‌التحصیلان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان استخدام می‌شوند.

استاندار بوشهر با تأکید بر نمایش فیلم آموزشی در ابعاد گوناگون افتخارآفرینی، ایثارگری، حماسه آفرینی، ایران قوی و فناوری در دانشگاه‌های استان گفت: شکل‌گیری تشکل‌های انقلابی دانشجویی باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اردوی تربیتی، معرفتی و جهادی دانشجویان در مراکز آموزش عالی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی، اردوی راهیان نور، بازدید از صنایع و واحدهای پیشرفته در بخش‌های مختلف باید در دستور کار دانشگاه‌های استان بوشهر قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده تأسیسات و صنایع شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر را یکی از ظرفیت‌های مهم فناوری صنعتی دانست و با تأکید بر بازدید دانشجویان از این ظرفیت مهم افزود: اکنون ۲ واحد نیروگاه اتمی با توان متخصصان و دانشمندان ایرانی در بوشهر در حال ساخت است که آشنایی دانشجویان از این ظرفیت یک ضرورت است.

وی ساخت نیروگاه اتمی به دست جوانان و دانشمندان ایرانی را اوج فناوری ایران اسلامی اعلام و تصریح کرد: صنایع مهم پالایشگاه گاز و واحدهای پتروشیمی در استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم است که آشنایی دانشجویان از این توانمندی‌ها باید در اولویت برنامه دانشگاه‌ها قرار گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311612

مهمترین اخبار ایران و جهان: