نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 13:02

کاهش ۸۶ درصدی آتش سوزی مراتع زنجان

فرمانده یگان حفاظت ازمنابع طبیعی و آبخیز‌داری استان زنجان گفت: سال گذشته چهار مورد آتش سوزی در سطح مراتع استان رخ داد که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۲۹ مورد بود که کاهش ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

عباس عباسی، فرمانده یگان حفاظت ازمنابع طبیعی و آبخیز‌داری استان زنجان، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به در پیش بودن گرما و خشکی هوا اظهار داشت: سال گذشته چهار مورد آتش‌سوزی در سطح مراتع استان رخ داد که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۲۹ مورد بود که کاهش ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان زنجان با اشاره به میزان مساحت دچار حریق در مراتع استان زنجان گفت: در سال گذشته ۵۲ هکتار از مراتع استان دچار حریق شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن ، ۱۷۸ هکتار بود که با کاهش ۷۰ درصدی روبه رو هستیم.

وی عمده ترین دلایل  آتش‌سوزی را بی‌احتیاطی رهگذران، آتــش ذغــال رهــا شــده در جنــگل پــس از پخــت و پــزو، انداختــن تــه ســیگار روشــن و کبریــت نیمه افروختــه در جنــگل و مرتــع و حاشیه جاده‌ها اعلام کرد و افزود: اکثر وقوع  آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها عامل انسانی بوده است.

عباسی در ادامه کمبود نیرو را با توجه به حجم گسترده مراتع در استان و نداشتن  امکانات هوشمند مانند پهپاد در مناطق صعب‌العبور را عمده‌ترین چالش یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته بیشترین آتش‌سوزی در شهرستان‌های  ابهر و طارم اتفاق افتاد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان زنجان در پایان گفت: به مردم توصیه می‌شود با همکاران یگان این اداره کل همکاری‌های لازم را  داشته باشند و در صورت هر گونه آتش سوزی و تخریب منابع طبیعی با سامانه ۱۵۰۴  تماس بگیرند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280212

مهمترین اخبار ایران و جهان: