نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 17:17

مکتب حسین مکتب مبارزه و امید است

امام جمعه بندرعباس گفت: مکتب اباعبداله الحسین مکتب سراسر مبارزه و امید است و در حالی که دشمنان بدنبال کم رنگ ساختن این شور بزرگ حسینی بودند اما ایمان ملت ایران درخشش خود را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان این که دشمنان به دنبال کم رنگ ساختن عزاداری های محرم امسال بودند اما عشق به مکتب امام حسین و شور و شعور حسینی سبب شد تا این اقدامات بی ارزش آنان نیز نقش بر آب شود.

وی با بیان این که آنان درک درستی از اسلام و جامعه اسلامی و عشق به امام حسین علیه السلام ندارند، خاطرنشان کرد: این حضور با ارزش سبب عصبانیت آنان شده است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ملت ایران امام حسین و شهدای کربلا را بخشی از وجود خویش می دانند و این اندیشه ناب و حرکت اصیل 1400 سال است که با شور و شعور برگزار می شود و هیچ عامل نتوانسته حتی به اندازه ذره ای از این عشق و ارادت به ساحت شهدای کربلا بکاهد.

حجت الاسلام عبادی زاده با بیان این که عظمت محرم سبب سازندگی در وجود انسان ها می شود، افزود: حتی آنهایی که ممکن بود خوشنام نیز نباشند اما در محرم به عشق امام حسین (ع) به دستگاه حسینی وارد می شدند و خدمت می کردند و این سازندگی روحی برای آنان بدنبال داشت.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به اقدامات اخیر آمریکایی ها در لشکرکشی تجهیزاتی به خلیج فارس و تنگه هرمز، این اقدامات را تحرکات مذبوحانه و تحریک آمیز و با رویکرد بر هم زدن وحدت میان کشورهای منطقه و آتش افروزی میان آنان ارزیابی کرد و عنوان داشت: کشورهای فرامنطقه ای عامل اصلی ناامنی در خلیج فارس هستند.

حجت الاسلام عبادی زاده در بخش پایانی خطبه ها همچنین از اقدامات صورت گرفته از سوی دادگستری هرمزگان و نیروی انتظامی در حل مشکل پمپ بنزین ها و جایگاههای سوخت تقدیر و خواستار تداوم این تلاش ها برای حل کامل مشکلات مردم شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1413297

مهمترین اخبار ایران و جهان: