نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 09:29

رتبه نخست زنجان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بین استان‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: براساس گزارش وزارت کشور و بررسی عملکرد مراکز خدمات سرمایه گذاری، زنجان در میزان جذب سرمایه خارجی رتبه نخست را در بین استان های کشور کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری زنجان، حسین محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان اظهار داشت: با مجموع تسهیل‌گری‌های انجام شده، استان در شاخص جذب سرمایه‌گذاری خارجی بالاتر از استان‌های البرز و آذربایجان شرقی قرار گرفته است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ادامه داد: همچنین با بارگذاری بیش از ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری به‌صورت چندزبانه در درگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سه بخش صنعت،کشاورزی و خدمات و طرح‌های زیرساختی به متقاضیان بر اساس فرمت فیپا که به تایید سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران رسیده، در این زمینه نیز رتبه نخست از آن استان زنجان شده است. 

وی ادامه داد: در این حوزه استان‌های تهران و چهارمحال‌وبختیاری با ۲۴ فرصت و ۲۱ فرصت سرمایه‌گذاری تدوین و بارگذاری شده در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. 

محمدی گفت: در مجموع ارزیابی استان‌ها از منظر سرمایه‌گذاری خارجی در ۶ماهه ابتدایی سال بر اساس چهار شاخص تعداد طرح‌های مصوب، تعداد طرح‌های به بهره‌برداری رسیده، تعداد اشتغال ایجاد شده و میزان سرمایه خارجی وارده، استان زنجان بعد از استان‌های البرز و آذربایجان شرقی در رتبه سوم قرار گرفته است.
پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615053

مهمترین اخبار ایران و جهان: