نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 22:37

حماس: در تلاشیم به توافق جدیدی فراتر از زنان و کودکان با اسرائیل برسیم

نائب رئیس جنبش حماس در غزه گفت که این جنبش در تلاش است وارد توافق جدیدی با رژیم صهیونیستی شود که فراتر از زنان و کودکان باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خلیل الحیة» نائب رئیس جنبش حماس در غزه گفت برای تمدید دو روزه آتش‌بس توانستیم به تعداد قابل قبولی برای آزادی اُسرای فلسطینی دست یابیم.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «امیدواریم که آتش‌بس بتواند برای مدت طولانی‌تری تمدید شود».

این مقام حماس اضافه کرد: «این سازوکار برای دو روز دیگر ادامه خواهد یافت که در مقابل آزادی هر 10 اسرائیلی، 30 فلسطینی آزاد خواهد شد».

الحیة گفت: «در روزهای گذشته در ارسال کمک‌ها به شمال غزه، کوتاهی و تاخیرهایی وجود داشته است و امیدواریم این موضوع تغییر کند».

وی ادامه داد: «اشغالگران این تعهد را داده که کمک‌ها به شمال نوار غزه نیز برسد».

نائب رئیس جنبش حماس گفت: «در تلاش هستیم وارد توافق جدیدی شویم که فراتر از زنان و کودکان باشد».

 پس از پایان مهلت آتش‌بس چهار روزه، وزارت خارجه قطر خبر داد که آتش‌بس انسانی در غزه، به مدت دو روز دیگر تمدید شد.

جنبش حماس نیز ضمن تأیید این توافق، تأکید کرد: با برادران مصری و قطری بر سر تمدید آتش‌بس موقت به مدت دو روز دیگر با همان شروط قبلی توافق کردیم.

تمایل رژیم اسرائیل برای تمدید آتش‌بس در غزه در حالی است که کارشناسان حتی در داخل فلسطین اشغالی به احتمال موفقیت رژیم در تحقق اهداف جنگی خود در غزه به دیده تردید می‌نگرند. 

«رونین شیکلر» نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی امروز (شش آذر) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، اقدام به تطبیق و مقایسه جنگ فعلی در غزه با جنگ ۱۹۸۲ در لبنان کرد و نوشت که نتیجه این جنگ نیز شکست خواهد بود.

از طرف دیگر بسیاری از کارشناسان هدف اسرائیل برای حذف حماس را هدفی بسیار بلندپروازانه و فاقد امکان تحقق عملیاتی می‌دانند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586753

مهمترین اخبار ایران و جهان: