نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 09:56

اولین جلسه ستاد سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی برگزار شد

اولین جلسه ستاد سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی برگزار شد و در آن 10 دستور کار و درخواست مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی، در اولین جلسه ستاد سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی 10 دستور کار و درخواست مورد بررسی و رسیدگی نمایندگان مجموعه دستگاه های دخیل در صدور مجوزها و ارائه خدمات به واحد های تولیدی قرار گرفت و برای اغلب موارد در جلسه چاره اندیشی شد و در بعضی موارد نیز تصمیم گرفته شد پیگیری‌های بعدی از طریق مراجع کشوری و مربوطه انجام شود.

در  آغاز این جلسه مطرح شد مرکز خدمات سرمایه گذاری در سال جاری ۱۶ جلسه داشته و ۱۲۱ مصوبه که بیش از نیمی از مصوباتش اجرایی شده است. 

سپس موضوع عدم اتصال فرودگاه، اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین جهت بارگذاری پاسخ استعلامات اخذشده توسط دستگاه‌های صادرکننده مجوز مطرح شد و مهلت دو هفته ای مقرر شد تا این سه دستگاه نیز به این سامانه متصل شوند.

مرتضی بهزادفر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در  این جلسه اظهار کرد: با توجه به نظامنامه‌ها و دستورالعمل‌های ملی در خصوص  الزام تطبیق مجوزها با سند آمایش سرزمینی استان، بهتر است از همان ابتدای درخواست، مجوزها در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با سند یادشده تطبیق داده شود.

در این جلسه همچنین اطلاع‌رسانی شد که واحدهای صنعتی و تولیدی بدون گاز استان مثل مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و...  برای استفاده از یارانه گازرسانی برابر مصوبه شورای اقتصاد تا پایان سال 1402 فرصت دارند و این مجوز که در سال‌های گذشته از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۲ تمدید می شده، پس از امسال تمدید نخواهد شد. 

در این جلسه اعلام شد قریب به ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان می توانند مشمول این مصوبه و یارانه مربوطه باشند.  

در این جلسه درخواست احداث سالن پرورش قارچ در روستای باقر خان که به دلیل عدم ارسال پاسخ استعلام از جهاد کشاورزی و عدم صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری بجنورد معطل مانده بود با راهنمایی مدیر کل جهاد کشاورزی موضوع پیگیری و انجام شد.  

 

 در ادامه جلسه، ناصر فخر موحدی معاون اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی درخواست برق و گازرسانی برای دامداری صنعتی ۲۵۰ رأس دام داشتی سبک در روستای شورک از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان  را مطرح کرد و شرکت گاز انجام گازرسانی را پذیرفت و مقرر شد شرکت توزیع برق نیز  موضوع را بررسی و به مرکز سرمایه گذاری استان اطلاع دهد. 

معاون امور اقتصادی استانداری این جلسه و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را بسیار مهم ارزیابی کرد و عملکرد آن را در رشد تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار سازنده توصیف کرد.

 

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602053

مهمترین اخبار ایران و جهان: