نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 09:51

برخورداری ۶۰ هزار مشترک مددجو کرمانشاهی از گاز رایگان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: قبوض گاز برای ۴۸ هزار مددجوی کمیته امداد و ۱۲ هزار و ۳۰۰ مددجوی بهزیستی به صورت رایگان بوده است.

ناصر حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از آغاز روند افزایش مصرف گاز در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: وضعیت کرمانشاه به لحاظ گاز مطلوب است، اما طی روزهای اخیر با توجه به کاهش دما و استفاده از وسایل گرمایشی، مصرف گاز در استان افزایش یافته که با رفتن به سمت روزهای سرد، بیشتر هم خواهد یافت.

وی از احتمال افزایش چشمگیر قبوض گاز مشترکان با توجه به مصرف این روزها سخن گفت و افزود: از آبان‌ماه سال گذشته هزینه گازبهای مصرفی مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که با توجه به اینکه سال گذشته زمستان سختی داشتیم و مردم هم با تعرفه جدید آشنا نشده بودند، افزایش گاز‌بها تا پایان اسفندماه مشمول تخفیفات رئیس جمهور شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزایش گازبها را به صورت پلکانی اعلام کرد و افزود: هیچگونه تغییری برای تغییر گازبهای سه پلکان اول اعمال نمی‌شود، از پلکان چهارم تا هفتم ۳۰ درصد، پلکان هشتم تا دهم  ۵۰ درصد و از پلکان ۱۱ تا ۱۲، ۵ تا ۶ هزارتومان افزایش گازبها اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با رعایت سطح الگوی مصرف مشمول طرح رایگان شدن قبوض گاز می‌شوند، تاکنون بیش از ۶۰ هزار مددجو در سه پلکان اول در استان کرمانشاه از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

حسینی با اشاره به قبوض رایگان ۴۸ هزار مددجوی کمیته امداد و حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ مددجوی بهزیستی در سطح استان، تصریح کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مصوبات مربوط اساس طرح‌های حمایتی که در قانون بودجه لحاظ شده مشمول طرح رایگان گازبهای مصرفی هستند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556109

مهمترین اخبار ایران و جهان: