نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 14:16

سوگواره منطقه‌ای و ملی «چلچراغ» در لرستان برگزار می‌شود

خرم‌آباد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: سوگواره منطقه‌ای و ملی «چلچراغ» در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور احمدی امروز دوشنبه در آئین اختتامیه نخستین سوگواره عاشورایی چلچراغ با بیان اینکه امسال بیش از هزار اثر به اولین سوگواره عاشورایی «چلچراغ» در لرستان ارسال شده است، اظهار داشت: خوشا به سعادت هنرمندان فرهیخته لرستان که با موضوع مرتبط با امام حسین (ع) تولید محتوا و اثر دارند.

وی با بیان اینکه هر کدام از آثار ارسال شده به این سوگواره، رنگ و بو، جاودانگی و زیبایی خاص خود را داشت، افزود: هنرمندان با تمام وجود پای نهضت عاشورای حسینی (ع) هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ادامه داد: کار در حوزه هنر زیبا و دلنشین است، اما وقتی موضوع آن دررابطه‌با اهل‌بیت و نهضت عاشورا باشد، بیشتر مؤثر و موردتوجه قرار می‌گیرد.

احمدی از برگزاری آئین منطقه‌ای و ملی این سوگواره در لرستان خبر داد و گفت: سوگواره «چلچراغ» سال آینده به‌صورت منطقه‌ای و سال بعد از آن نیز به‌صورت ملی در استان برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی لازم نیز در این رابطه نیز صورت‌گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود، تأکید کرد: امیدواریم که هنرمندان استان همواره در راستای نشر معارف اسلامی گام بردارند و تولید اثر و کار داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494597

مهمترین اخبار ایران و جهان: