نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 16:19

ورود ۲۱۸ هزار و ۲۴۴ نفر زائر به مشهدمقدس در روز ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: در روز ۲۱ شهریورماه میزان ورودی زائر ۲۱۸ هزار و ۲۴۴ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، اظهار کرد: در روز ۲۱ شهریورماه میزان ورودی زائر ۲۱۸ هزار و ۲۴۴ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۵۸ نفر یعنی ۶۸ درصد با وسیله نقلیه شخصی، ۳۷ هزار و ۶۰۵ نفر یعنی ۱۷ درصد با وسیله نقلیه عمومی جاده‌ای، ۲۰ هزار و ۷۲۴ نفر یعنی ۹ درصد ریلی و ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر یعنی ۵ درصد هوایی سفر کردند. مجموعه اسکان شب ۲۱ شهریورماه ۵۲۷ هزار و ۱۹۱ نفر بوده است.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: ۷۷ درصد ظرفیت اسکان ما که حدود ۷۰۰ هزار ظرفیت پیش‌بینی کردیم، شب گذشته به اتمام رسید. امیدواریم مجموعه ظرفیت‌ها در روز‌های باقیمانده آماده‌سازی شود. شهر ملک‌آباد ۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد که شب گذشته میزبان بیش از ۵۰ هزار نفر زائر بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در خصوص رویکرد کارگروه ملی زیارت از ابتدای دولت سیزدهم عنوان کرد: در ۱۲ سالی که از ایجاد کارگروه ملی زیارت می‌گذرد، در سه دولت ۱۰ جلسه، اما در دو سال اخیر دولت سیزدهم چهار جلسه برگزار شده که در همه دولت‌های قبلی بی‌سابقه است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498653

مهمترین اخبار ایران و جهان: