نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 04:10

مسئولان امنیتی صهیونیست: حماس بازدارندگی اسرائیل را از بین برده است

مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی گفتند که تلاش علنی حماس در عملیاتهای کرانه باختری، نشانگر آسیب زیادی است که به بازندارندگی این رژیم وارد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)،‌ ظهر امروز (شنبه)، مسئولیت عملیات اخیر در حواره (شمال کرانه باختری) را برعهده گرفت.

در واکنش به این بیانیه، مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی به وبسایت اسرائیلی «واللا» گفتند که تلاش علنی حماس درباره عملیاتها و رخدادهایی که در کرانه باختری صورت گرفته است، نشانگر آسیب زیادی است که به بازندارندگی این رژیم وارد کرده است.

این مسئولان ضمن انتقاد از مسئولان سیاسی این رژیم، اذعان کردند: اسرائیل نتوانسته است معادله را تغییر دهد. حماس هم در غزه، هزینه عملیاتهایی را پرداخت نمی‌کند که در کرانه باختری انجام می‌دهد.

رسانه‌های صهیونیستی، بعدازظهر روز شنبه هفته گذشته، از تیراندازی در منطقه حواره در شمال کرانه باختری خبر دادند. عامل یا عاملان این تیراندازی پس از شلیک به سمت دو شهرک‌نشین محل را ترک کردند. رژیم صهیونیستی تا لحظه انتشار این گزارش نتوانسته آن‌ها را شناسایی و دستگیر کند.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام نظامی گزارش داده بودند که این عملیات به صورت دقیق و برنامه‌ریزی‌شده‌ انجام شد و مجریان عملیات پس از تیراندازی از یک خودروی در حال حرکت محل را ترک کرده‌اند. در این عملیات ۲ صهیونیست به هلاکت رسیدند.

در حالی که مصر به عنوان میانجی، به تلاشهای خود ادامه می‌دهد تا از متشنج شدن اوضاع در فلسطین جلوگیری کند و مانع از ترور رهبران مقاومت توسط رژیم صهیونیستی شود، ولی ظاهرا صهیونیستها نپذیرفته‌اند که سیاست ترور را در دستور کار خود خارج کنند.

یونی بن مناحیم کارشناس اسرائیلی مسائل سیاسی به تازگی خبر داد که مسئولان ارشد این رژیم برای بازگشت به سیاست ترور رهبران مقاومت چراغ سبز نشان داده‌اند. احتمالا صهیونیستها ترور رهبرانی را در دستور کار خود قرار دهند که در خارج از فلسطین حضور دارند.

«تسفی یحزقیلی» تحلیلگر امور عربی در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اما تأکید کرد که سیاست رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگشت به سیاست ترور رهبران گروههای مقاومت، هیچ سودی برای این رژیم به همراه نخواهد داشت، و باعث توقف حماس نخواهد شد.

روزنامه الاخبار لبنان هم امروز به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد، میانجی مصری تماسهای فشرده‌ای با همه گروههای فلسطینی به ویژه حماس و همچنین رژیم صهیونیستی داشته است تا از درگیری نظامی در مرحله آتی جلوگیری کند. البته زاچی هانگبی مشاور امنیت داخلی صهیونیستی گفته است که به تعهدات قبلی از جمله توقف ترور رهبران مقاومت پایبند نخواهند بود(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470509

مهمترین اخبار ایران و جهان: