نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 18:58

زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ایران است

مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ایران با کشورهای همسایه است.

احمد مقیمی در حاشیه نشست انجمن های ادبی تایباد و هرات در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی و مراودات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه است و زمینه تحولات فرهنگی را فراهم می کند.

مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در چند سال اخیر گفت‌وگوها و ارتباطات فرهنگی مختلفی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و تفاهم‌نامه های فعالیت های مشترک با کشورهای دنیا به امضا رسیده اند.

وی ادامه داد: زبان فارسی، به عنوان یکی از مشترکات فرهنگی ایران با کشورهای افغانستان، تاجیکستان، آسیای مرکزی و شبه قاره هند، علاوه بر اینکه زمینه ساز تحولات فرهنگی است؛ می تواند رونق دهنده فعالیت های اقتصادی و سیاسی کشور باشد.

مقیمی بیان کرد: در برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری نشست های مشترک به صورت محوری پرداخته خواهد شد و این ظرفیت در مناطق مرزی کشور مانند تایباد که همجوار با افغانستان است و پیشینه تاریخی بالایی دارد؛ توسعه می یابد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بخش فرهنگ و هنر شهرستان های مرزی از زبان مشترک با کشورهای همسایه برای رشد و بالندگی فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند که آثار خوبی در دیگر بخش ها در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خیلی از اصلاحات فرهنگی و رشد اجتماعی از پایین به بالا شکل می گیرد و توجه به رویدادهای فرهنگی در شهرستان ها می تواند باعث نتایج مطلوبی در سطح استانی و ملی شود.

گفتنی است سومین نشست مشترک انجمن های ادبی تایباد و هرات با حضور ۲۵ نفر از هنرمندان ایرانی و افغانستانی در شهرستان تایباد برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1487097

مهمترین اخبار ایران و جهان: