نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 15:23

«۱۷ شهریور» نقطه عطف پیروزی انقلاب است/ اربعین حماسه دشمن شکن

آرادان- امام جمعه آرادان با بیان اینکه ۱۷ شهریورماه ۵۷ و حوادث میدان ژاله نقطه عطف برای پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود، گفت: خون شهدای میدان ژاله درخت انقلاب را به بار نشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن اشاره به سالگرد شهادت جمعی از هموطنان در حادثه ۱۷ شهریورماه و میدان ژاله در سال ۵۷، ابراز کرد: امروز دستگاه‌های تبلیغاتی دشمنان اینگونه در جنگ ترکیبی وانمود می‌کنند که شاه نمی‌خواست با خشونت با مردم برخورد کند در حالی که ۱۷ شهریور مصداق آتش گشودن به سوی مردم بود.

وی با بیان اینکه هدف جنگ شناختی، فریب دادن افکار مردم و جوانان است، تاکید داشت: روز ۱۷ شهریور و میدان ژاله شاهد چنان جنایتی بود که جوی آب به جوی خون بدل شده بود و انسان‌های بی گناهی که فقط برای راهپیمایی مسالمت‌آمیز حرکت کرده بودند، به خاک و خون کشیده شدند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه در روز ۱۷ شهریورماه حتی اسرائیلی‌هایی که آن زمان در سفارت رژیم منحوس صهیونیستی در تهران حضور داشتند هم به سوی مردم تیراندازی کردند، بیان کرد: تاریخ مستند است و نشان می‌دهد که به جز ساواک و نیروهای شاه حتی صهیونیست‌ها هم به سوی مردم ایران در میدان ژاله آتش گشودند و مردم زیادی کشته شدند.

شریفی نیا با بیان اینکه پیکر بسیاری شهدای ۱۷ شهریورماه حتی تحویل خانواده‌هایشان داده نشد و برای تحویل زخمی‌ها پنج هزار ریال پول از خانواده‌ها دریافت می‌شد، ابراز داشت: بسیاری از جان باختگان حادثه ۱۷ شهریورماه شبانه دفن شدند و هنوز هم خانواده‌هایشان از سرنوشت آنها خبری ندارند.

وی با بیان اینکه ۱۷ شهریورماه علیرغم جنایت بزرگی که بود یک نوع تیر خلاص هم به پیکر رو به احتضار حکومت شاهنشاهی نیز محسوب می‌شد، گفت: ۱۷ شهریورماه به همین واسطه یوم الله قلمداد می‌شود چرا که نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی شد تا نهال انقلاب به بار بنشیند.

امام جمعه آرادان ضمن اشاره به اربعین حسینی، تاکید کرد: حماسه اربعین راهپیمایی بی نظیر و بزرگ جهانی محسوب می‌شود که در گستره زمین معروف است و در کشاکش جنگ بی امان ترکیبی دشمن و حملات و عملیات روانی استکبار رسانه‌ای در داخل و خارج هم عاشورا و هم اربعین رویدادهای دشمن شکن و حماسه بزرگ شدند.

شریفی نیا بیان کرد: رسانه‌های استعماری امسال تمام نیروهایشان را بسیج کردند تا هیئت‌ها و عزاداری و … را تحریم کنند اما نتوانستند و در اربعین بیش از چهار میلیون نفر از ایران حضور یافتند و در نهایت آمار زائران ۲۲ میلیون نفر اعلام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489953

مهمترین اخبار ایران و جهان: