نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 15:19

دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی۵ درجه کاهش یافت

ارومیه - رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با عبور امواج ناپایدار از جو میانی دمای هوا بین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد در شهرستان های جنوب آذربایجان‌غربی کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اردلان محمدپور در این زمینه افزود: با عبور این امواج ناپایدار جوی تا روز سه‌شنبه شاهد ورزش تندباد، ریزش گرد و خاک و گردبادهای محلی در این منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همزمان با فعالیت این امواج ناپایدار در منطقه، دمای هوا در بسیاری از مناطق استان به طور میانگین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و از گرمای هوا در این منطقه کاسته می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: فعالیت این امواج در روز سه شنبه بیشتر به صورت وزش تندباد در طول روز خواهد بود و شب‌ها در این منطقه جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته تکاب با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و میاندوآب با دمای ۳۳ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲۲ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

محمدپور اضافه کرد: در مناطق شمالی آذربایجان‌غربی نیز احتمال بارش رگباری باران وجود دارد اما بارش باران در مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش بینی نمی‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493009

مهمترین اخبار ایران و جهان: