نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 02:41

واکنش حماس به عملیات حواره

گروه مقاومت حماس در واکنش به عملیات حواره اعلام کرد که مقاومت قهرمان فلسطین در کرانه باختری به وارد کردن ضربات سخت به دشمن صهیونیستی ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطیم، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به عملیات تیراندازی شامگاه امروز در شهرک حواره که به زخمی شدن دو صهیونیست منجر شد، تاکید کرد که مقاومت قهرمان فلسطین در کرانه باختری به وارد کردن ضربات سخت به دشمن صهیونیستی در راستای ادامه مبارزات برای بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین و دفاع از مقدسات خود ادامه می‌دهد.

ساعاتی پیش از این، منابع عبری از اجرای عملیات ضدصهیونیستی و به گوش‌رسیدن صدای تیراندازی در حواره واقع در جنوب نابلس خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در نتیجه این عملیات ضدصهیونیستی و تیراندازی مبارزان مقاومت به سوی شهرک‌نشینان صهیونیست ۲ شهرک‌نشین به شدت زخمی شده‌اند. منابع عبری زبان اعلام کردند که یکی از مجروحان عملیات تیراندازی در نزدیکی حواره، نوه «مائیر کاهانا»، بنیانگذار جنبش کاخ است و مجروح دیگری هم برادرزاده رئیس شورای شهرک صهیونیستی «کریات اربع» در الخلیل است.

رسانه عبری «حدشوت حموت» در گزارش اولیه خود اعلام کرده بود که یکی از شهرک‌نشینان صهیونیست به ضرب گلوله‌های شلیک‌شده از سوی مبارزان مقاومت از ناحیه سر زخمی شده است.

منابع خبری نیز گزارش دادند که این عملیات ضدصهیونیستی و تیراندازی به سوی شهرک‌نشینان صهیونیست از سوی یک خودرو که به سرعت در حال عبور بود، انجام شده است.

این منابع اعلام کردند که مجری این عملیات ضدصهیونیستی موفق‌شده پس از اجرای عملیات مقاومتی و تیراندازی به سوی شهرک‌نشینان صهیونیست از محل عملیات بگریزد.

پایگاه خبری عبری زبان والا اعلام کرد که شمار زیادی از نیروهای اسرائیلی در جست و جوی مجریان عملیات تیراندازی در حواره هستند.

امروز همچنین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه‌ای به مناسبت هجدهمین سالروز آزادسازی نوار غزه از دست رژیم صهیونیستی و بیرون راندن اشغالگران از این باریکه، تاکید کرد: استراتژی مقاومت جامع و فراگیر که به بیرون راندن رژیم اشغالگر صهیونیستی از نوار غزه منجر شد در کنار پایداری و مقاومت در برابر جنایات صهیونیست‌ها، امروز نیز قادر به شکست تمامی طرح‌ها و توطئه‌های دشمن برای شهرک سازی و یهودی سازی قدس و کرانه باختری است و این بهترین راه محقق کردن خواسته‌های ملت اعم از آزادی و بازگشت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تشدید جنایات دشمن صهیونیستی علیه قدس و کرانه باختری هرگز به این رژیم مشروعیت نمی بخشد و نمی‌تواند جنایات آن در زمینه تغییر حقایق و واقعیت‌ها را پنهان نگه دارد.

حماس افزود: ملت فلسطین در کرانه باختری و پاسداران قدس و مسجد الاقصی راه مقاومت را در پیش خواهند گرفت و طعم تلخ شکست را به دشمن خواهند چشاند.

این جنبش اشاره کرد که محاصره بیش از ۱۶ ساله نوار غزه لکه ننگی بر پیشانی تمامی کسانی است که سکوت کردند و واکنشی از خود نشان نمی‌دهند یا به هر نحوی در رنج و محنت های بیش از دو میلیون فلسطینی در این باریکه سهیم هستند.

حماس تاکید کرد که زمان آن رسیده تا این محاصره ظالمانه برچیده شود و سران جنایتکار رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتشان بازخواست و محاکمه شوند.

حماس از تلاش‌های بسیاری از کشورها و سازمان‌ها در راستای کاهش رنج و محنت های مردم غزه از طریق اجرای پروژه‌های انسانی و خیریه و عمران و بازسازی ویرانی‌های این باریکه تقدیر و تشکر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1497353

مهمترین اخبار ایران و جهان: