نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 17:49

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ نماد خنثی سازی تحریم است

سرپرست وزارت صمت گفت: برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ نشان داد که اگر همت و هماهنگی خوبی بین دولت و فعالان اقتصادی وجود داشته باشد می توانیم در این شرایط تحریم ها را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی نیازی در اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۳) اظهار داشت: ۷۵۰ شرکت صادراتی بزرگ و مهم در ۱۲ گروه کالایی در این نمایشگاه حضور داشتند. ۳۱ استان ما در این نمایشگاه حاضر شدند و سعی شد تمام ظرفیت صادراتی ملی منطقه‌ای استانی ایران برای ۱۳۰۰ تاجر، بازرگان و فعال اقتصادی از ۷۱ کشور دنیا نمایش داده شود.

سرپرست وزارت صمت زحمت زیادی برای این نمایشگاه توسط دولت کشیده شد، افزود: حدود ۷۰۰ مذاکره B 2 B انجام شد و تفاهمات خوبی شکل گرفت. با توجه به اینکه ۱۹ کشور در عالی‌ترین سطوح همچون وزیر، معاون وزیر و رؤسای سازمان‌های توسعه تجارت کشورها در این نمایشگاه حضور یافته بودند ملاقات‌های دولتی خوبی با معاون اول رئیس جمهور، دستگاه‌های دولتی، وزارت صمت و وزارت امور خارجه شکل گرفت.

وی گفت: امیدواریم این تجربه خوب که در شرایط سخت تحریمی نشان داد اگر همت و هماهنگی خوبی بین دولت و فعالان اقتصادی وجود داشته باشد حتی در این شرایط می‌توانیم برای خنثی سازی تحریم اقدامات خوبی انجام دهیم. امیدواریم سال آینده در ابعاد وسیع‌تر و رویدادهای بهتر نمایشگاه را برگزار کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202997

مهمترین اخبار ایران و جهان: