نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 18:17

100 ساعت تلاش بی‌وقفه تیم‌های برف‌روبی برای بازگشایی راه‌ها/ فرسوده بودن ماشین‌آلات امدادی استان+تصاویر و فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طی ۱۰۰ ساعت گذشته تیم‌های برف‌روبی و امدادرسانی استان همچنان در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده از برف هستند، بیش از ۳ هزار کیلومتر از راه‌ها در مناطق غرب و جنوب استان برف‌روبی شده است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه طی ۱۰۰ ساعت گذشته تیم‌های برف‌روبی و امدادرسانی استان همچنان در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده از برف هستند، اظهار داشت: بیش از ۳ هزار کیلومتر از راه‌ها در مناطق غرب و جنوب استان با پشتیبانی ۵۵۰ دستگاه ماشین‌آلات، ۲۰۰ دستگاه تجهیزات امداد زمستانی و ۷۵۰ نفر نیروی راهداری برف‌روبی شده است.

 

 

وی افزود: همچنان ۴۰ روستا در بخش پشتکوه دوم فریدونشهر، بخش وردشت و پادنای سمیرم مسدود و ۱۰۰ روستا مواجه با اختلال در تردد به دلیل انباشت برف و کولاک هستند.

 

شیشه‌فروش گفت: تعداد ۵۲ تیم با پشتیبانی ۷۲ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی شهرداری‌ها در۱۲ شهر از جمله فریدونشهر، برف انبار، داران، افوس، دامنه، رزوه، چادگان، بویین میاندشت، سمیرم، کمه، ونک، بیده و حنا واقع در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت وسمیرم در حال بازگشایی و برف‌روبی از خیابان‌ها و معابر شهری هستند.

 

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: با هماهنگی دفتر امور شهری استانداری و استفاده از ظرفیت ۱۲ شهرداری معین و دستگاه‌های خدمات‌رسان سطح استان ماشین‌آلات کمکی در اختیار مناطق شهری قرار گرفت.

 

قطع ارتباط مخابراتی و تلویزیونی ۹۰ روستا در اصفهان

وی با تأکید بر اینکه تلاش برای بازگشایی معابر و کوچه‌های ۱۵۰ روستا توسط عوامل بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و ظرفیت‌های محلی در حال بازگشایی است، عنوان کرد: به علت انباشت برف و قطع برق ایستگاه‌های مخابراتی و تلویزیونی واقع در ارتفاعات و عدم دسترسی تلفن ثابت، ارتباط رادیو و تلوزیونی ۸۰ روستا در بخش‌های پادنا و پادنای علیای شهرستان سمیرم و بخش چناررود شهرستان چادگان و نیز ارتباط تلوزیونی و رادیویی ۱۰ روستا در بخش زنده‌رود شهرستان فریدن و بخش مرکزی شهرستان بویین میاندشت قطع است.

 

 

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه برای رفع مشکل تیم‌های فنی با پشتیبانی ماشین‌آلات برف‌روبی در حال بازگشایی محورهای دسترسی به ایستگاه‌های واقع در ارتفاعات برای رفع نقص هستند، تصریح کرد: ارتباطات رادیو و تلویزیون در ۶۰ درصد شهر سمیرم نیز به علت مشکل برق ایستگاه واقع در ارتفاعات مشرف به شهر در اثر بارش برف و انسداد مسیر دسترسی قطع است .

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مسیر ارتباطی ایستگاه ارتباطات واقع در کوه مارشنان شهرستان کوهپایه نیز به علت ریزش بهمن مسدود شده که تلاش عوامل راهداری با استفاده از ماشین‌آلات برف روبی برای بازگشایی محور ادامه دارد.

بروز خسارت به بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی

وی اضافه کرد: ارزیابی‌های اولیه حاکی از بروز خسارت به بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی فرسوده در مناطق روستایی، شهرستان‌های فوق از جمله پشتکوه فریدونشهر بخش پادنا، وردشت سمیرم، چناررود چادگان و بخش کرچمبوی بویین میاندشت و بخش زنده‌رود فریدن است که پس از بررسی‌های تکمیلی گرو‌ه‌های ارزیاب و کاهش حجم برف آمار دقیق ارایه خواهد شد.

 

شیشه‌فروش با بیان اینکه در حال حاضر برق تمام روستاها وصل و آب شرب هم تأمین شده است، افزود: با این شرایط ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی از استان اصفهان برای کمک به استان چهار محال بختیاری و شهرستان کوهرنگ نیز ارسال شده و رفع مشکل شبکه آب منطقه نیز توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اجرایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان معین ۸ استان و جانشین مدیریت بحران تهران است و همواره در حوادث کمک‌رسان سایر استان‌ها است، گفت: اعزام تیم‌های اسکان اضطراری به شهرستان خوی برای کمک به زلزله‌زدگان، بازسازی مناطق مسکونی در سیل بهمن ماه سال قبل در هرمزگان، امدادرسانی به استان‌های یزد و چهار محال و بختیاری، همدان و کرمان در سیل و کم آبی مرداد ماه سال جاری و امداد و نجات در حادثه ساختمان متروپل آبادان از جمله کمک‌رسانی‌های اصفهان به استان‌های دیگر است.

 

 

وی افزود: امروز عملیات امداد هوایی طی دو نوبت پرواز بالگرد توسط اورژانس برای نجات بیماران در ۲ روستای بنه کمر و کلوسه بخش پشتکوه فریدونشهر که به علت مسدود شدن راه و بارش برف و امکان امدادرسانی زمینی وجود نداشت، انجام شد و بیماران به بیمارستان رسول اکرم(ص) فریدونشهر منتقل شدند.

 

 

اصفهان نیازمند نوسازی ناوگان ماشین‌آلات امدادی و پشتیبانی است

وی ادامه داد: لازم است دستگاه‌های ملی از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس و سازمان شهرداری‌های کشور با توجه به کمبود و فرسوده بودن ماشین‌آلات امدادی استان و خرابی و تخریب آسفالت و روکش اکثر راه‌ها و  نیز ماشین‌آلات و تجهیزات برف‌روبی، راهسازی، آمبولانس، خودروهای نجات و آتش‌نشانی و کمبود نیروهای عملیاتی نسبت به نوسازی ناوگان ماشین‌آلات امدادی و پشتیبانی اقدام کنند.

 

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: اصفهان نیازمند تأمین اعتبار برای تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات و بازسازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز و صدور مجوز برای جذب نیروهای تخصصی و عملیاتی برای امدادرسانی مطلوب و کنترل حوادث است و باید دستگاه‌های کشوری نگاه ویژه به دستگاه‌های امدادی استان اصفهان داشته باشند و در جهت رفع مشکلات استان را یاری کنند.

 

 

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1018797

مهمترین اخبار ایران و جهان: