نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 17:10

بخش معارفی مسابقات قرآن کریم به صورت بین المللی برگزار شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: معارف قرآن کریم می‌بایست از قم که مرکز علم و فقاهت است به جهان منتشر شود و امیدواریم بخش معارفی مسابقات قرآن کریم به صورت بین المللی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که در سالن همایش امامزاده سید علی (ع) برگزار شد اظهار داشت: در این دوره از مسابقات کشوری، قم افتخار میزبانی بخش معارفی قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را داشته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم پیشنهاد داده تا دبیرخانه بخش بخش معارفی مسابقات در این استان استقرار یابد که با این پیشنهاد موافقت شد و امیدواریم در سال‌های آینده با برنامه ریزی مناسب و دقیق‌تر بتوانیم در مسیر قرآن و خدمت به خادمان قرآن تلاش کنیم.

حجت الاسلام اسکندری افزود: تمام کسانی که در این دوره از مسابقات حضور داشتند در حقیقت برنده هستند چرا که مدال قرآن بر گردن دارند.

وی ادامه داد: برخی از افراد که دارای تلاش، استعداد و حافظه قوی‌تری بوده‌اند در این مسابقات توانستند از دیگران پیشی بگیرند و به عنوان برنده معرفی شوند و امیدواریم همگان در مسیر قرآن محکم و ثابت قدم باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان داشت: معارف قرآن کریم می‌بایست از قم که مرکز علم و فقاهت است به جهان منتشر شود و امیدواریم بخش معارفی مسابقات قرآن کریم به صورت بین المللی در سطح جهان اسلام برگزار شود.

حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: انسان برای رسیدن به قله‌های پیشرفت باید به قرآن متمسک شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: هسته‌های مقاومت معارفی می‌بایست در کشورهای جهان اسلام شکل گیرد چرا که این قرآن و عترت است که می‌تواند بشر را در مقابله با ظلم و ستم نجات دهد.

حجت الاسلام اسکندری عنوان داشت: پشتوانه وقف می‌بایست از هسته‌های مقاومت معارفی حمایت کند و از سویی دیگر به وقف‌های جدیدی در این عرصه نیاز داریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان داشت: به دلیل آنکه مشترکات بسیاری با برادران اهل تسنن داریم حفظ وحدت ضرورت دارد و ما امروز می‌توانیم معارف قرآن کریم را نه تنها در جهان اسلام بلکه در دنیای مسیحیت و جهان بشریت که تشنه این معارف هستند منتقل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1010597

مهمترین اخبار ایران و جهان: