نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 16:48

رایزنی نخست‌وزیر عراق با عبدالله دوم درباره ارتقای سطح همکاری

نخست‌وزیر عراق در سفر به اردن، با شاه این کشور درباره همکاری‌های دوجانبه و ارتقای سطح آن رایزنی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، امروز (سه‌شنبه، ۲۰ دسامبر)، در امان با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

السودانی که برای شرکت در کنفرانس همکاری و مشارکت «بغداد ۲»، به اردن سفر کرده در دیدار با عبدالله دوم، در خصوص ابعاد همکاری میان دو کشور و راه‌های ارتقای آن در زمینه‌های اقتصادی و تجاری به نفع دو کشور برادر و شکوفایی ملت‌هایشان بود.

 

 

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دو طرف درباره شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه مشترک، نقش محوری عراق در منطقه و تمایل این کشور به همکاری در هر چیزی که امنیت و ثبات منطقه را تقویت می‌کند نیز گفت‌وگو کردند.

نخستین نشست بغداد با همکاری و شراکت عراق، آگوست سال گذشته (۲۰۲۱) در پایتخت این کشور و با مشارکت نُه کشور عربی و غیرعربی و با حضور نمایندگان چند سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد. در بیانیه کنفرانس اول بغداد، بر کمک امنیتی و اقتصادی به عراق جهت تحقق ثبات و حاکمیت و تمامیت ارضی آن و همچنین همکاری بر اساس منافع مشترک در منطقه تأکید شده بود.

نشست بغداد ۲، امروز (سه‌شنبه،۲۰ دسامبر) با مشارکت همسایگان عراق در امان برگزار شد. بحرین، عمان، مصر، عربستان، امارات، قطر، ترکیه، ایران، عراق و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 922853

مهمترین اخبار ایران و جهان: