نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 09:45

غربالگری مستمر مسافران در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از غربالگری مستمر مسافران در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه خبر داد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیماری‌های شایع در استان کرمانشاه، اظهار کرد: بیماری سل، سالک، تب مالت و بیماری‌های طغیان آب و غذا چهار بیماری شایع در استان کرمانشاه است که آمار بیشتری نسبت به سایر بیماری‌ها دارند.

وی افزود: سال گذشته در استان کرمانشاه از هر ۱۰۰ هزار نفر ۴.۵ نفر به بیماری سل مبتلا شده که طبق این آمار ۱۲۴ مبتلا به بیماری سل مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته به ترتیب بیماری سالک ۸.۷ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یعنی ۱۶۰ مورد، بیماری تب مالت ۲۲.۶ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر معادل ۴۱۴ نفر و بیماری طغیان آب و غذا نیز ۴۵۶ نفر را در استان کرمانشاه مبتلا کرده است.

شکیبا ادامه داد: استان کرمانشاه با وجود ۶ پایانه مرزی و ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به منظور جلوگیری از بیماری‌ها نیروی‌های بهداشتی برای انجام اقداماتی مانند غربالگری بیماری‌ها و واکسیناسیون را مستقر کرده تا به صورت مداوم افراد حاضر در مرز را مورد بررسی و غربال قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۴ هزار و ۷۸۶ مورد در ایام شیوع کرونا در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه مورد آزمایش و تست کرونا قرار گرفتند که از این تعداد ۱۷۳ مورد مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1065509

مهمترین اخبار ایران و جهان: