نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 17:54

همت جهادی دستگاه قضائی برای گره گشایی از پرونده‌های قصاص در کرمان

کرمان - رئیس کل دادگستری استان کرمان از همت جهادی برای گره گشایی از پرونده‌های قصاص در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست تخصصی بررسی پرونده‌های قتل با حضور ویدئو کنفرانس رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان افزود: در ادامه نشست برگزار شده در مشهد و پیرو تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه و مرکز توسعه حل اختلاف کشور مقرر است که تلاش ویژه ای برای جلب رضایت در پرونده‌های قصاص برای محکومان قطعی و غیرقطعی در کشور انجام شود.

وی تصریح کرد: امید می‌رود که با یک کار جهادی و بسیار خوب، شاهد باشیم تعداد زیادی از زندانیان که محکومیت قطعی و غیرقطعی به قصاص دارند، در سالروز ولادت حضرت ثامن الائمه (۱۱ خردادماه سال ۱۴۰۲) از جوار مضجع شریف آن حضرت به آغوش خانواده خود برگردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، ائمه جمعه وجماعات، ریش سفیدان و متنفذین در کنار اعضای شوراهای حل اختلاف به منظور جلب رضایت اولیای دم در پرونده‌های قتل تاکید کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود که استان کرمان از استان‌های برتر کشور در جلب رضایت اولیای دم و آزادی محکومان این پرونده‌ها باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تاکید کرد: فرصت‌های زمانی پیش رو از جمله ایام نوروز، ایام ماه مبارک رمضان و.... زمینه مناسبی برای جلب رضایت در پرونده‌های قصاص است. وی به موضوع عفو معیاری اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: استان کرمان در این زمینه از استان‌های برتر کشور بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066753

مهمترین اخبار ایران و جهان: